| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Ojoj, jag hade bett henne dra åt ***************
Otacksamhet är ordet! Det handlar om att ha princip, och framförallt, får personen sin vilja igenom på detta tillvägagångsätt så kommer det ske liknande situationer framöver. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Generellt så är det väl detta som skiljer en god företagsledare/ansvarig från de som aldrig lär komma speciellt längre än att vara anställd och endast sköta sina åtaganden gentemot sin arbetsgivare (eller kanske tom, bli avskedad).
Man kan som ansvarig aldrig be någon dra åt skogen, man måste agera på bästa möjliga sätt och inte skapa onödiga konflikter, och om man sedan förbättrar sina avtal med kommande medhjälpare så blir det ju aldrig akuellt att man ska hålla på sin "principsak" så att någon inte utnyttjar en igen. Dvs avsluta på rätt sätt, var beredd att göra eftergifter och skapa inte fiender i onödan även om du har rätt, för det ju ofta ens eget fel då man inte har reglerat saker i avtal osv. och lär av misstagen och skapa bättre avtal och förutsättningar för att det inte ska bli konflikter och problem i framtiden. Senast redigerad av Danielos den 2011-03-27 klockan 20:19 |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Att personen i fråga (bloggaren) sedan är otacksam och beskyller denna GRATIStjänst! (hBlogg.se) för en hel del saker är ju inte klokt! Så vem i hel*ete ger efter för något sådant? Vad skulle kunna bli dålig publicitet för hBlogg.se om all fakta läggs fram? INGENTING! Ingen företagsledning (riktig sådan, inga småföretag!) accepterar eller ger efter under liknande situationer, då kommer man ingen vart! //Jonathan |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
Citat:
Jo, jag och jag har kommit rätt långt. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Jag vill först klargöra, föregående inlägg var inget personligt påhopp på dig, jag kan ha formulerat mig så när jag läser nu i efterhand, ursäkta. Som du dock ser så har jag helt olika åsikter gentemot dig, och även om frasen "Kunden har alltid rätt" bör följas i de flesta affärssammanhang så tycker jag att man borde böja på den gränsen lite ibland, beroende på vad det gäller. Men men, det är väl mest jag som tycker så i just detta sammanhanget.. Mvh Jonathan |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
||||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|