FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Be hon köpa den för 99kr, det är inte mer än rätt tycker jag. Om hon inte vill köpa den så är det bara att låta den gå ut.
Sen är det inte några stora summor. Så vill du göra ett snyggt "avslut" så ger du henne domänen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hon får helt enkelt betala för den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Enligt mig är det en principsak. Vad jag förstått så fick hon utnyttja domänen i samband med bloggtjänsten, nu har hon valt att lämna bloggtjänsten men vill fortfarande utnyttja domänen. Hon får då köpa domänen för den kostnad som TS har lagt ner på domänen. Bara för att hon är en "bloggkvinna" ska hon inte förvänta sig att få allt serverat på silverfat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Generellt handlar det inte om principer, eftersom inget avtal fanns, utan det är uppenbart att ett missförstånd har skett där båda parter är ansvariga för det inträffade. Henrik Lindberg lär vinna mer på att sträcka sig så långt han kan i detta missförstånd. I professionella sammanhang fungerar det dåligt med barnens sätt att lösa saker: Är du dum mot mig så är jag dum mot dig Sen att vuxna lindar in detta beteende med "det är ju en principsak" är ju en annan sak. Senast redigerad av Danielos den 2011-03-27 klockan 21:01 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag vill tillägga (som inte motsäger det du skriver utan endast kompletterar) att TS bedriver en affärsverksamhet, inte en organisation som ska driva principer, eller få rätt i den juridiska frågan. Det kostar stora pengar att få rätt i principfrågor, glöm det, ta kostnaden, avsluta ärendet och gå vidare. Det är alldeles för lite pengar att tjafsa om. Gör inte om misstaget utan se till att ha dokumenterade avtal där parterna verkligen är överens innan de godkänner avtalet, tar lite längre tid men det blir betydligt lindrigare konflikter (det kan ta bort många "implicita" villkor, dvs i princip förutfattade s.k. outtalade villkor från vardera parten). Senast redigerad av Conny Westh den 2011-03-27 klockan 23:20 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||