Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-26, 00:04 #691
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006

Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
Exakt. SÅ de som klickat på din Comviq-länk och köpt Tele2-abonnemang ger 0kr vilket din rapport visar
Men de köpta produkterna spåras ju ändå. Finns väl en mening bakom detta?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-01, 11:21 #692
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av radioaktivitet Visa inlägg
Noterade att AdLibris nya VD säger:

"Utmaningen blir att stärka positionen på den svenska marknaden. Det finns fortfarande kunder som handlar böcker men som inte känner till Adlibris."

Jag hoppas att det går att få någon klarhet i mina frågor ovan. Av ovanstående citat får jag känslan av att AdLibris definition av kunder är väldigt bred...

Källa: http://www.svb.se/nyheter/adlibris-g...f%C3%B6retaget
Citat:
Jag har några frågor kring AdLibris affiliateprogram.

Det står "Adlibris Sverige erbjuder dig 5% på förmedlat köpbelopp vid en ny kunds första köp".

Jag undrar:

- hur definierar ni köpbelopp? Med el utan moms, rabatter, frakt m.m.?
- hur definierar ni kund? Se exempelvis här för diskussion av kundbegreppet http://www.wn.se/t1041058.html
- hur definierar ni en ny kund? Är det AdLibris eller TradeDoublers system som bestämmer detta? (givetvis har AdLibris själva koll på detta - men det jag menar är om det är det som används vid beslutet om huruvida affiliaten skall få betalt eller ej. AdLibris hade redan 2008 ca 1,2 miljoner kunder - så om det är AdLibris system som avgör huruvida kunden är ny eller ej så kan det ju vara extremt svårt att, som affiliate, tjäna pengar på detta affiliateprogram)
- är alla köp automatiskt godkända? Eller är det först när betalning skett?

OM det är så att TradeDoublers system har koll på om en besökare till min sajt är kund sedan tidigare. Finns möjlighet för mitt system att få reda på det? I det fallet vill jag inte länka till AdLibris - då det inte finns något incitament. En lösning jag skulle vilja se är att TradeDoubler endast visar länken - om det finns pengar att tjäna. Jämför med AdSense - det finns ju inte en chans att de skulle visa en annons om det inte fanns pengar att tjäna för Google och deras partner.
Kan man förvänta sig ett svar från TradeDoubler?
radioaktivitet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-03, 15:25 #693
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Standard Ferratum tävling

Citat:
Ursprungligen postat av TradeDoubler Visa inlägg
Risicums tävling har pågått mellan 1.12.2010-31.1.2011 och är nu över. Vinnarna har utsetts och kommer att kommuniceras inom kort via Risicums nyhetsbrev.

Gällande tävlingsprocessen håller vi med om att det kan ha brustit i kommunikationen i vissa fall. Självklart tar vi till oss av er feedback och hoppas på att ni ska se en förbättring inför kommande tävlingar.

Vänligen,
TradeDoubler
Hur gick det med Ferratums tävling då?
Princess Le är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-03, 15:48 #694

Citat:
Noterade att AdLibris nya VD säger:
"... Det finns fortfarande kunder som handlar böcker men som inte känner till Adlibris."

Jag hoppas att det går att få någon klarhet i mina frågor ovan. Av ovanstående citat får jag känslan av att AdLibris definition av kunder är väldigt bred...
Det är väl klart att nya kunder är de som ännu inte är registrerade/har beställt hos Adlibris. "Potentiella kunder" är inte kunder till Adlibris.
Oläst 2011-03-11, 12:10 #695
darkzy darkzy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
darkzy darkzy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Någon här som använder Nellys produktfeed?

Verkar som hälften av produkterna leder till en sida: Produkten hittades inte på nellys sida... Har kontaktat support utan svar och är väldigt säker på att denna problem ligger på Nellys & TDs sida och inte på min.

Några förslag?
darkzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-11, 16:34 #696
thodah thodah är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
thodah thodah är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av darkzy Visa inlägg

Verkar som hälften av produkterna leder till en sida: Produkten hittades inte på nellys sida... Har kontaktat support utan svar och är väldigt säker på att denna problem ligger på Nellys & TDs sida och inte på min.

Några förslag?
Jag använder själv inte Nellys productfeed men är affiliate för dem och läser lite av deras pressreleaser och så vidare. De har nu i dagarna släppt en ny version av deras nätbutik så det kan mycket väl vara därför det blir problem med länkarna. Eller har du haft det här problemet länge?
thodah är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-13, 12:16 #697
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av darkzy Visa inlägg

Några förslag?
Skulle väl gissa på att det är Nelly som är dåliga på att uppdatera sin feed? Så de produkter du länkar till helt enkelt har utgått.

Prova att söka efter produkterna som inte finns direkt på Nellys webbplats och se om du hittar dom där. Då vet du iaf om det rör sig om utgångna varor eller inte.
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 20:41 #698
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Det är väl klart att nya kunder är de som ännu inte är registrerade/har beställt hos Adlibris. "Potentiella kunder" är inte kunder till Adlibris.
Förmodligen är det så. Men kundbegreppet är ändå svårdefinierat (se min tidigare länk). Olika företag har olika definitioner. Som affiliate har man inte någon aning om när man får betalt av AdLibris eftersom det finns så många frågetecken i deras beskrivning.
Oläst 2011-03-18, 10:22 #699

Citat:
Förmodligen är det så. Men kundbegreppet är ändå svårdefinierat (se min tidigare länk). Olika företag har olika definitioner.
Du måste förstå att de inte har en databas på "potentiella kunder", utan bara de som sedan tidigare varit registrerade hos dem.
Oläst 2011-03-18, 10:42 #700
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Du måste förstå att de inte har en databas på "potentiella kunder", utan bara de som sedan tidigare varit registrerade hos dem.
Som sagt. Förmodligen har du rätt. Men visst är det ett konstigt uttalande av AdLibris?

Min poäng är att kund är svårdefinierat. Det går exempelvis att registrera sig hos AdLibris utan att handla något. Är man kund då?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017