FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
kan du inte konvertera till mpeg?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Rekomendationer Adobe premiere cs5
Du kan importera formatet H.264 mp4 etc. och lägga alla klippen på rad i timelinen, sedan exportera och kryssa i boxen "match sequense settings". då exporterar du med samma kvalitet, och du kan sedan lägga in filen in i din timeline precis som det vore en vanlig avi . |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Började faktiskt snegla på Elements härom dagen, men var tveksam till om det möter mina behov. Det skulle vara trist att känna sig begränsad. Nu har jag dock läst en del om skillnaderna, och kanske är det good enough. Jag får helt enkelt köra demon och testa. Tack för tipset.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Har nu testat Premie Elements och det verkar kunna vara ett alternativ. Visserligen har jag mycket svårt för när de gör gränssnitten samt effekter dummie-anpassade, men det är väl hela idén med Elements-konceptet antar jag.
Däremot kommer jag att bli tvungen att konvertera till rena avi:er trots allt. Det är visserligen möjligt att editera direkt med mina superkomprimerade, högupplösta och H.264-kodade mov:s, men det är långt ifrån praktiskt. Varken Premiere eller min processor tycker att det är speciellt roligt. Men jag gjorde en testkonvertering till okomprimerad avi, vilket resulterade i stor fil, bra kvalitet och en dator som jobbade mycket bättre vid editering. I'm good to go. Det kanske blir en bump om några månader med det färdiga resultat av musikvideon, om jag är tillräckligt nöjd... Tack för tipsen så länge. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
cs5 klara inte förhandsgranska klippen i h.264 formatet, det hackar och ljudet är osynkat och därför exporterar jag det hela först. Kolla om det finns kanske billiga begagnade premiere cs2, 3 eller 4 versioner till salu på nätet, tror add det går bra med de också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Tror dock inte att jag har behovet, men blir ändå nyfiken. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det kan jag faktiskt inte svara på då jag bara har erfarenhet att redigera med Final Cut Pro.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det blir din metod jag får använda helt enkelt, fast i Elements. Antar att "match sequense settings" gör dem till separata filer och inte till en stor fil? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|