FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
AVI är inte lika bra på detta därför tar det mer plats. Att konverteringen blir sämre beror bland annat på vilken codec du använder för AVI. För att få in din film behöver du ett bättre program än du har nu, vilket har diskuterats. (såklart) Vill du inte lägga 10k+ på FinalCutPro och dessutom köpa en mac har du ju några alternativ kan ju Adobe Premiere Elements vara en möjlighet.(Går att ladda hem demo från adobe) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
kan du inte konvertera till mpeg?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Rekomendationer Adobe premiere cs5
Du kan importera formatet H.264 mp4 etc. och lägga alla klippen på rad i timelinen, sedan exportera och kryssa i boxen "match sequense settings". då exporterar du med samma kvalitet, och du kan sedan lägga in filen in i din timeline precis som det vore en vanlig avi . |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
cs5 klara inte förhandsgranska klippen i h.264 formatet, det hackar och ljudet är osynkat och därför exporterar jag det hela först. Kolla om det finns kanske billiga begagnade premiere cs2, 3 eller 4 versioner till salu på nätet, tror add det går bra med de också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det blir din metod jag får använda helt enkelt, fast i Elements. Antar att "match sequense settings" gör dem till separata filer och inte till en stor fil? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Redigerar filmer i Vegas Movie Studio HD platinum ($99)
Funkar utmärkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Började faktiskt snegla på Elements härom dagen, men var tveksam till om det möter mina behov. Det skulle vara trist att känna sig begränsad. Nu har jag dock läst en del om skillnaderna, och kanske är det good enough. Jag får helt enkelt köra demon och testa. Tack för tipset.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|