FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det bästa sättet att förebygga bedrägerier på är att ha nära kontakt med sina konkurrenter. Det är sällan som en bedragare bara gör en beställning i en butik. Får man in en misstänkt beställning så kan det vara klokt att stämma av med konkurrenter.
Jag hade gärna byggt ett system där flera butiker kan hjälpas åt att flagga namn och personnummer som bedrägliga. Jag gjorde lite efterforskningar, men kom fram till att en sådan databas pga integritetsskäl förmodligen skulle vara olagligt. Dock skulle det förmodligen fungera om man bara flaggade kombinationen av förnamn och postnummer. När en bedragare väl har varit framme, så finns det dock inte mycket att göra. Man bör dock göra en polisanmälan. Jag har faktiskt haft ett fall där Polisen grep bedragaren och han blev dömd i domstol. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Det bör dock vara minst ett tiotal butiker som visat intresse innan man ens påbörjar någonting. Systemet bör byggas fristående från enskilda ordersystem och anpassas så att det enkelt kan integreras i en e-butik, oberoende av plattform. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
isåfall tror jag det är en produkt som skulle bli väldigt efterfrågad. |
|||