FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Molntjänster där man är begränsad till prestandan i en enskild fysisk maskin anser inte jag som en "riktig" molntjänst. Jag har sett massor av tjänster där man kan skala upp prestandan till att nyttja som mest typ 8-kärnor och 64 GB RAM. Största poängen med "molnet" som jag ser det är att kunna skala upp "oändligt". Men det finns väl olika typer av moln som med allt annat.
![]() |
||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Däremot finns det "tjänster" som körs på flera servrar. Google App Engine ex. Men då är man begränsad av applikationen som levereras. Man kan inte köra sina egna applikationer. Bineros webbhotell kan man kalla molntjänst. Den körs över flera noder och kapaciteten kan ökas och minskas för varje kund. |
|||
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Nu är det Binero vi snackar om... Skiten lär väl braka om det kommer lite tryck på den ![]() Eller så får dom för sig att byta utrustningen i drift... |
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ska du göra det transparent helt så kan ju ju köra OpenSSI med OpenVZ ovanför eller liknande. Då kan du i grunden få flera fysiska maskiner som delar på last som en virtuell. Rent tekniskt går det göra olika lösningar sådär. Senast redigerad av patrikweb den 2011-01-05 klockan 14:52 |
||
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
OpenSSI och/eller Mosix är det ingen som använder då det är för lite prestanda eller inte fungerar så bra som det måste göra. Eller vet du någon som säljer detta?
|
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|