FAQ |
Kalender |
![]() |
#131 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#132 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Applikationer i Google App Engine publiceras, mig veterligen, bara i ett datacenter. Även om Googles resurser är obegränsade så är det inte ordentligt geografiskt distribuerat. Rätta mig gärna om jag har fel.
|
|||
![]() |
![]() |
#133 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du har förstås rätt i att kostnaden för bandbredd är väldigt hög jämfört med vanlig hosting. Lyckligtvis kan jag lägga ut bilder och filer till andra maskiner om jag så önskar, vilket gör mycket för att hålla bandbreddskostnaden nere. Ett litet eget CDN, fast för att kosta mindre pengar snarare än få saker snabbare.
|
||
![]() |
![]() |
#134 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Dagens post på http://blogg.binero.se/2011/01/saker...och-tilltappt/ får en att undra. De berättar att "Detta upptäcktes på ett tidigt stadium och stoppades av våra drifttekniker samtidigt som filerna som hade skapats raderades." men om man tittar på zone-h.org så blev de hackade redan 2 december för att på nytt bli hackade 2-3 januari.
|
||
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Bineros kunder hackade: http://www.idg.se/2.1085/1.361999/bi...kunder-hackade |
||
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-05 klockan 14:24 |
||
![]() |
![]() |
#137 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det där låter som ren BS. Har man rättigheter att skapa filer i användarnas kataloger så lär man ha kunnat läsa filer också. |
||
![]() |
![]() |
#138 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#139 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Däremot finns det "tjänster" som körs på flera servrar. Google App Engine ex. Men då är man begränsad av applikationen som levereras. Man kan inte köra sina egna applikationer. Bineros webbhotell kan man kalla molntjänst. Den körs över flera noder och kapaciteten kan ökas och minskas för varje kund. |
|||
![]() |
![]() |
#140 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Nu är det Binero vi snackar om... Skiten lär väl braka om det kommer lite tryck på den ![]() Eller så får dom för sig att byta utrustningen i drift... |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|