Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


binero nere?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-11, 23:08 #1
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Suck, kan vi inte lägga av med det där Binero-tramset nu? Du som är så pass aktiv i webbhotelltrådar borde ha märkt att jag förmodligen är den moderator som skrivit mest negativt om Binero om nu det mot förmodan skulle ha någon betydelse.

Alla webbhotell har begränsade resurser och stora webbhotell har ett stort antal kunder och därmed större möjliga variationer. Om resurserna råkar vara upptagna på annat håll så är det givetvis omöjligt att åtgärda problem för en kund omedelbart. Den som inte inser det lever inte i verkligheten. Jag hade nog inte anordnat en kurs som var beroende av webbhotellet utan att ha en backup med ett annat webbhotell men givetvis gör alla som de själva önskar. Det har ingen som helst betydelse om det är Surftown, Binero eller Loopia. Det går inte alltid att ta hänsyn till varje enskild kund såvida man inte är en mycket liten aktör och detta bör man vara medveten om. Det handlar om att anpassa sig till situationen för stunden. Den som inte gör det blir oundvikligen lidande i längden oavsett vad det handlar om. Sedan kan man alltid ha krav och önskemål men det spelar som sagt var ingen som helst roll för det som sker just nu.

Tåganalogin är dessutom tämligen bisarr. Att kommunikationer fungerar fyller en extremt mycket viktigare samhällsfunktion än någon server på ett webbhotell. Där vet man också att man får ersättning med buss eller annat tåg om det skulle krångla. Man är i princip aldrig garanterad en omedelbar respons från ett webbhotell även om det är önskvärt och det alla säkerligen strävar efter.
Det här var nog ett av dom märkligare inlägg jag sett faktiskt... Det är ju ungefär detsamma som att bli rånad och få höra att polisens resurser är upptagna med annat när jag ringer och vill ha hjälp. Alla vi som jobbar på ett webbhotell har väl en skyldighet att se till att antalet kunder ligger i en vettig nivå i förhållande till hur många anställda vi är. Att komma med nån tramsig ursäkt att det är för många ärenden för tillfället är ju bara ett tecken på att man har ett system som inte är tillräckligt bra.

Klarar man inte av att antingen lösa kundens problem eller åtminstone ge kunden ett bra svar på varför det inte är tekniskt möjligt att göra det den vill på under 20 min så har man en dålig support i mina ögon.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-11, 23:33 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Det här var nog ett av dom märkligare inlägg jag sett faktiskt... Det är ju ungefär detsamma som att bli rånad och få höra att polisens resurser är upptagna med annat när jag ringer och vill ha hjälp. Alla vi som jobbar på ett webbhotell har väl en skyldighet att se till att antalet kunder ligger i en vettig nivå i förhållande till hur många anställda vi är. Att komma med nån tramsig ursäkt att det är för många ärenden för tillfället är ju bara ett tecken på att man har ett system som inte är tillräckligt bra.

Klarar man inte av att antingen lösa kundens problem eller åtminstone ge kunden ett bra svar på varför det inte är tekniskt möjligt att göra det den vill på under 20 min så har man en dålig support i mina ögon.
När man jämför sin verksamhet med tåg och polis så övervärderar man nog sin betydelse rätt rejält Du missuppfattade nog mitt inlägg dessutom. Ett stort webbhotell har större variationer än ett mindre och det går givetvis inte att ha en supportpersonal som motsvarar maxnivån. Det går inte att bedriva företagsverksamhet på det viset, det inser nog alla. Jag säger heller inte att Binero gjorde vare sig rätt eller fel i just detta ärende men det är en fullkomligt logisk förklaring till varför man ibland får vänta längre på svar på större webbhotell.

Kan säga att det inte finns ett enda webbhotell jag prövat där man ALLTID fått svar inom 20 minuter och då har jag ändå testat ett ganska stort antal webbhotell. Vilken svarstid man lägger sig på är givetvis helt och hållet en kostnadsfråga och upp till var och en att besluta om. Olika kunder har olika behov och då passar säkerligen ett webbhotell bättre än ett annat. Om alla vore likadana vore det ganska trist. Det ultimata för egen del är ett webbhotell där supporten i princip inte behövs och därmed låga priser.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-11 klockan 23:46
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-11, 23:52 #3
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
När man jämför sin verksamhet med tåg och polis så övervärderar man nog sin betydelse rätt rejält Du missuppfattade nog mitt inlägg dessutom. Ett stort webbhotell har större variationer än ett mindre och det går givetvis inte att ha en supportpersonal som motsvarar maxnivån. Det går inte att bedriva företagsverksamhet på det viset, det inser nog alla. Jag säger heller inte att Binero gjorde vare sig rätt eller fel i just detta ärende men det är en fullkomligt logisk förklaring till varför man ibland får vänta längre på svar på större webbhotell.

Kan säga att det inte finns ett enda webbhotell jag prövat där man ALLTID fått svar inom 20 minuter och då har jag ändå testat ett ganska stort antal webbhotell. Vilken svarstid man lägger sig på är givetvis helt och hållet en kostnadsfråga och upp till var och en att besluta om. Olika kunder har olika behov och då passar säkerligen ett webbhotell bättre än ett annat. Om alla vore likadana vore det ganska trist. Det ultimata för egen del är ett webbhotell där supporten i princip inte behövs och därmed låga priser.
Nu var det inte Binero jag jämförde med utan mer webbhotell allmänt. Och nej jag jämförde inte webbhotell med polis på det vis du verkar vilja tolka det utan en akut situation med en annan.

Och jag tycker att du har fel när du säger att svarstider är en kostnadsfråga. Om den person som byggt systemet från grunden är tillräckligt duktig så fungerar systemet i regel så pass bra att supportfrågorna i regel blir relativt få även om man har väldigt många kunder. Har man däremot ett system som fungerar si så där så får man ju så klart väldigt många supportärenden, oftast fler än man klarar av att hantera.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-12, 00:00 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Nu var det inte Binero jag jämförde med utan mer webbhotell allmänt. Och nej jag jämförde inte webbhotell med polis på det vis du verkar vilja tolka det utan en akut situation med en annan.

Och jag tycker att du har fel när du säger att svarstider är en kostnadsfråga. Om den person som byggt systemet från grunden är tillräckligt duktig så fungerar systemet i regel så pass bra att supportfrågorna i regel blir relativt få även om man har väldigt många kunder. Har man däremot ett system som fungerar si så där så får man ju så klart väldigt många supportärenden, oftast fler än man klarar av att hantera.
Japp, men å andra sidan blir man då också väldigt sårbar för förändringar. Har man få supportfrågor så får man problem om man har otur och det väl inträffar något. Nu har också Binero haft väldigt mycket problem det senaste året. Kontrollpanelens förfall har säkerligen ökat antalet supportfrågor en hel del.

Du verkar också utgå från att kunderna är helt irrelevanta i sammanhanget. Mindre kunniga kunder kräver mer support än mer kunniga och ett stort webbhotell har givetvis fler sådana. Har man lägre priser och syns överallt så lockar man sannolikt till sig fler nybörjare på gott och ont.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-12 klockan 00:06
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-12, 11:18 #5
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Du verkar också utgå från att kunderna är helt irrelevanta i sammanhanget. Mindre kunniga kunder kräver mer support än mer kunniga och ett stort webbhotell har givetvis fler sådana. Har man lägre priser och syns överallt så lockar man sannolikt till sig fler nybörjare på gott och ont.
Ja nu är vi ju återigen tillbaka till att det på nåt vis skulle vara kundens fel? Om man nu har problem med att tillströmningen av mindre kompetenta kunder har varit stor på senaste tiden och att man därför inte hinner ta hand om alla kunder, då är det väl kanske så att man ska dra in framtida kampanjer istället så att man hinner ta hand om dom gamla problemen? Känns som att man är lite fel ute om man anser att det är viktigare att dra in en ny kund än att ta hand om en gammal..
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-12, 12:56 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Ja nu är vi ju återigen tillbaka till att det på nåt vis skulle vara kundens fel? Om man nu har problem med att tillströmningen av mindre kompetenta kunder har varit stor på senaste tiden och att man därför inte hinner ta hand om alla kunder, då är det väl kanske så att man ska dra in framtida kampanjer istället så att man hinner ta hand om dom gamla problemen? Känns som att man är lite fel ute om man anser att det är viktigare att dra in en ny kund än att ta hand om en gammal..
Jag tycker själv det finns saker Binero gjort fel men det har redan tagits upp hundra gånger. Det jag skrev nu var ett generellt uttalande som inte rörde någon specifik person eller något specifikt företag. De flesta företag använder kampanjer för att locka nya kunder medan nuvarande kunder sällan får något alls, det är inget unikt för webbhotellbranschen. Känns också lite olustigt när webbhotell börjar kritisera varandra på det här viset tycker jag själv, det är knappast god företagssed.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-12, 13:57 #7
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag tycker själv det finns saker Binero gjort fel men det har redan tagits upp hundra gånger. Det jag skrev nu var ett generellt uttalande som inte rörde någon specifik person eller något specifikt företag. De flesta företag använder kampanjer för att locka nya kunder medan nuvarande kunder sällan får något alls, det är inget unikt för webbhotellbranschen. Känns också lite olustigt när webbhotell börjar kritisera varandra på det här viset tycker jag själv, det är knappast god företagssed.
Nu försöker du ju verkligen tyda allt på ett helt annat sätt än vad det är skrivet på? Jag har definitivt inte kritiserat ett specifikt webbhotell, eftersom att det är Binerotråden vi skriver i så har jag varit tydlig varje gång att mina åsikter inte gäller Binero specifikt utan alla webbhotell inkl det jag jobbar på själv.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017