Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Niqab i skolan?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-04, 14:09 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Har du varit Singapore? Det är förebild, hur man får ordning och reda. Man måste ha noll tolerans.. Det var så man fick ordning på New York, annars blir bara sämre och sämre.

Se du ett bilvrak, så det börja med en krossad fönster ruta, efter några dagar är hela bilen plundrad på allt säljbart. Men om samhället ingriper redan när fönsterrutan är krossad och transportera bort bilen.
Jag tycker precis som kalasboll att det inte får gå till överdrift heller men du har en väldigt viktig poäng. Sverige, och kanske större delen av jorden, kännetecknas tyvärr lite av att man inte gör någonting åt problem förrän det har gått för långt. Det kan vara allt från privatekonomi och förhållanden till drogmissbruk och grov brottslighet.
Oläst 2010-12-04, 17:30 #2
Crystals avatar
Crystal Crystal är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2010
Crystal Crystal är inte uppkopplad
Nykomling
Crystals avatar

Reg.datum: May 2010
Hejsan !

Har följt denna tråd men verkligen hållit mig för att skriva i den...

När det gäller burkan (heltäckande) ansiktes slöja m Niqaab är heltäckande utan ögonen.

Nu är det så att att enligt Svea Rikes lag är har man rätt att bära denna klädsel. oavsett vad Ulla-Britt eller Ali baba och Stina , Karim , Anders , Mohammed tycker...

Religions Frihet , jag kan nog påstå att jag är ganska berest och var jag än åker i världen och förklara jag är svensk blir jag OTROLIGT gott bemöt alla har hört bra om Sverige , vilket i sig kan ha en förklaring.

Hur i hela världen vill man skapa ett förbjud mot ansiktes slöja som bärs av ca 200 kvinnor i detta land av en befolkning på nästan 10 miljoner ?

Skolan skärs ner , lärare får gå , det skärs ner på idrotten , det skärs ner på praktik inom skolan , klasserna blir större , Maten är är sponsrad av whiskas katt mat (sorry katter men den är inte god ) , stackars barn i skolan.....

Detta vill inga av dessa full fjädrade idioter prata om hur hemsk detta är eller skapa laga mot utan man vänder sig mot max av dessa 200 personer kanske 5 st går i skolan , 5 PERSONER

Fan hände med lagar till alla dom 10.000 tals ungar i låg,mellan, högstadiet

men deras rätt till full utbildning och rätt till kompetenta lärare ? och deras rätt att äta en god måltid så dom orkar med skol gången inte en jävla Thailändsk fängelse soppa av nudlar .

Nej det vill man inte prata om utan man pratar om Niqaab / Burqaa vilket jävla problem är det för svenska skol väsende är det ? INGET

utan bara missnöjes grejer , man vill inte ta i dom verkliga problem så man hittar på annan goja ..... Så enkelt är det och det är mode nu att jaga alla med slöja och skägg , terror tider nu....

Men svänger snabb i detta land .. se tex idag ang Homosexualitet

Det var ett brott att 2 st av samma kön ( speciellt män ) har samlag med varandra detta var ett BROTT Detta avskaffades dock 1944 och man klassa det bara det som en psykisk sjukdom fram till 1979 , då läkare kom på att oj fan detta är nog inte en sjuksom , ungefär som i runda slängar så skulle läkare 2013 komma på aja fan schizofreni är ingen sjukdom utan en sub kultur ..

En dag vara en dag inte vara >>>> följ strömmen ...

Sen har vi SD ( Sverige Demokraterna ) ganska roliga grabbar .... men problemet är inte dessa Herrar utan dårarna som styrt detta land under 20 år.

När SD skyller på invandringen sitter röd och blåa och säger , oj oj rasist parti och bla bla sjunger sina sånger.....

Det man glömmer i denna soppa som där Röda och Blå är värre än SD är att dom inte vill berätta hur läget ligger till , såg i en tråd på WN där nog bonde räkna procent ect och inget stämde och att det kom 8000 tusen ca till sverige flyktingar.

Nu är det så att alla flyktingar idag kallar KVOT flyktingar , FN kvotar upp dom och delar ut dom till olika länder , för detta får man per flykting ett antal miljoner tänk då på hur många miljarder svenska regninger får av FN för att ta emot 8000 tusen som "kommit" hit dom har blivit hit tagna av FN på Svenska Regeringen samtyckte / avtal

Nu nästa frågar vart går Cashen ? Till stads budgeten , vad gör man då ?

Jo man har räknat ut att det är billigare att sätta dom i förorterna och leva på social bidrag för det tjänar man på. Dom procenten på dom miljarderna är inget vad som betalas ut i Försörjning stöd "soss bidrag" av kommunerna.

Staten gör precis det vi sysslar med här inne , oss alla , AFFÄRER !

Men nu till saken , det är inte INVANDRAREN eller SVERIGEDEMOKRATERNA fel det som sker idag utan dom RÖDA och BLÅ som inte tar ansvar för detta som dom ställt till med. Dom försöker försiktigt lägga skulden på SD som rasistisk parti ect när dom bara frågar hur det ligger till med invandringen.

Nu till spiken i kistan

Tex vi här på WN vill ha en träff i gbg , vi har en budget som skulle räcka till 20 pers ( på middag och en fest ) vi kan då inte bjuda in hela Flashback på våran middag / fest , finns som helst ingen logik i detta....

Man kan inte öppna gränserna och låta folk strömma in när man har ca 6-8 % arbetslösa (lite osäker på exakt hur många %). Man måste ta hand om alla dom vi redan tagit emot och ge dom och alla andra arbetslösa en chans innan vi tar emot mer.

Sen skall man dessutom enligt riksdagen öka på bistånde till utlandet när ekonomin är helt koas i vårat land med 500 miljoner per år fram till 2013 !!! och detta bara till landet Afghanistan

Undra vart dessa pengar hade hjälp till

- Skolan ?
- Äldrevården ?
-Arbetslösheten ?

Dessutom invaderades ett land som ingen vet vart det ligger Afghanistan för Talibanerna förtryck mot kvinnor som tvingar dom gå i burqaaah.

2010 går fortfarande lika många i Burqaah , så nu är frågan.

Är detta SD fel ? är det Invandrarnas fel ?

Nej som sagt alla dessa fuskades , ljugares , manipulerades politikers fel

Så till alla mina vänner sluta läs Aftonbladet , allt är inte sant

Sorry för jag tog eran tid

Mvh

Senast redigerad av Crystal den 2010-12-04 klockan 20:55
Crystal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-05, 13:48 #3
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Självklart får de inte gå till överdrift. Men gäller och ha noll tolerans, särskilt i social utsatta områden. Har man varit ute någon av miljonprogrammen så förstår, att ibland bli upplopp och skit där.

Miljonprogrammen är nog sossarnas största misslyckade någonsin, visst det finns områden som är bättre än andra. Istället för att renovera miljonprogrammen som bör man börja riva delar av det...

Ibland kan vara bättre har hårdare "regler" än att vara för slapp hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag tycker precis som kalasboll att det inte får gå till överdrift heller men du har en väldigt viktig poäng. Sverige, och kanske större delen av jorden, kännetecknas tyvärr lite av att man inte gör någonting åt problem förrän det har gått för långt. Det kan vara allt från privatekonomi och förhållanden till drogmissbruk och grov brottslighet.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017