FAQ |
Kalender |
![]() |
#101 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tyckte att han motsade sig själv och att hela inlägget mest verkade vara ett enda stort uttryck för en frustration han inte riktigt kunde beskriva. Jag vet fortfarande inte vad han tycker och vad han ville få fram.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Men som sagt detta har blivit en höna av en fjäder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag skrev texten lite i frustration och på resande fot ....
Alf det jag vill komma till var följande. Det måste finnas enligt mitt tycke att det finns allvarligare saker att se över i skolan. Ser själv inga problem kvinnor med kvinnor som bär niqaaab eller Burqaah. Deras val och tycker inte det stör mig alf. Och tycker folk gör stor sak av det hela. Citat:
Jag tycker du har helt rätt , menar har man valt ta på sig ansiktes slöja har man oxå förstått att man begränsat sig lite i samhället. Citat:
2. Sluta klaga på Invandrare och SD ( ogillar dom förövrigt , och har barn från Afrika) när det är andra som skapat problem som finns idag. Man måste kolla bakom kulisserna... Citat:
Mvh /// |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
|
||||
|
Jag ser det som ett allvarligt problem om elever ska tillåtas vara maskerade på lektionerna. Då kan lärarna inte se vem det är och det är helt orimligt. Det är inte att begära för mycket att ingen ska få vara maskerad i klassrummet. Burka har väl inget med saken att göra då den inte maskerar ansiktet (om den inte bärs med slöja och blir en sorts niqab).
Problemet är inte skapat av det svenska samhället, problemet är skapat av de som kräver att samhället ska anpassa sig efter deras regler in absurdum. EDIT: Tog bort lite som var svar på något som antagligen inte var menat till mig. Senast redigerad av Westman den 2010-12-05 klockan 10:40 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ett så extremt litet problem så därför är det väldigt märkligt att folk reagerar på det viset som exempelvis du gör när det finns en lång rad betydligt viktigare saker att lägga energin på. Därför drar man mycket lätt slutsatsen att det handlar om obehag, rädsla, diskriminering och främlingsfientlighet.
![]() |
![]() |
#106 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Du missuppfattade dessutom mitt inlägg, det som du upplever som oartigt är din egna uppfattning och ingenting annat. Det är ingen reell bild av verkligheten vilket du förhoppningsvis inser om du tänker efter lite.
![]() |
![]() |
#107 | ||
|
|||
|
Självklart får de inte gå till överdrift. Men gäller och ha noll tolerans, särskilt i social utsatta områden. Har man varit ute någon av miljonprogrammen så förstår, att ibland bli upplopp och skit där.
Miljonprogrammen är nog sossarnas största misslyckade någonsin, visst det finns områden som är bättre än andra. Istället för att renovera miljonprogrammen som bör man börja riva delar av det... Ibland kan vara bättre har hårdare "regler" än att vara för slapp hänt. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
|
|||
|
Varför inte? Om jag vill dölja min ansikte, då skall väl jag få göra det. Sedan finns givetvis jobb, där den typen av klädsel inte är lämpligt, då bör man väl påtala det. Självklart skall man ha rätt "diskriminera" någon, om den inte kan anpassa sej till Svenska förhållande, även det skall finnas en tolerant grundsyn.
Att betala ut skadestånd till folk som inte vill hälsa på kvinnor är såna där dumheter, som man bör sluta med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
klein: Dina citat bör komma över ditt egna inlägg då vi läser uppifrån och ner. Just saying. </OT>
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||
|
||||
|
Citat:
Snygg omskrivning av att kalla någon för trångsynt rasist för den delen. Du anser antagligen att du är tolerant, vidsynt och upplyst men uppvisar med såna här argument att det är släckt i biblioteket. Jag klär inte in åsikter i bomull som du ser. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|