Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Rätt att kräva deposition?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-16, 09:11 #1
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Det börjar ju klarna lite i tråden. Du gav först intrycket om att det var elen till ditt hushåll som stängts av. Nu är det alltså en frisersalong du driver som är utan el?

Du har inte fått fakturan, men du fick ett inkassokrav? Du reagerade inte alls på inkassokravet utan tänkte betala. Hur sent betalade du inkassokravet? Det känns inte som du berättar hela sanningen, om du ursäktar.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-16, 10:46 #2
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Det börjar ju klarna lite i tråden. Du gav först intrycket om att det var elen till ditt hushåll som stängts av. Nu är det alltså en frisersalong du driver som är utan el?

Du har inte fått fakturan, men du fick ett inkassokrav? Du reagerade inte alls på inkassokravet utan tänkte betala. Hur sent betalade du inkassokravet? Det känns inte som du berättar hela sanningen, om du ursäktar.
hehe ser nu att jag missade säga att det var till företaget men jag tyckte det var självklart eftersom forumet heter "Företagsamhet, juridik och ekonomi" skulle nog aldrig ta upp min privata ekonomi här...

Inkassobrevet skickade dom hem till mig det var därför jag fick det, visst reagerade jag på det och tänkte, ja vart har dom kommit bort men sen betalade jag den för jag ville inte att dom skulle stänga av min el.

Inkassokravet betalades 1 dag efter oss tillhanda datumet=) Just för att jag planerade ringa dem men tiden sprang iväg så då betalade jag bara istället.

Jag säger det igen, jag har inga problem med själva inkassokravet det betalade jag, jag hade ju ändå gjort fel som inte haft bättre koll.

Ingen fråga om vem som har gjort rätt eller fel för jag vet att jag gjort fel.

Det som var frågan i det hela var den enorma depositionen...

Senast redigerad av evomedia den 2010-11-16 klockan 10:54
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017