FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
För det första så skulle jag aldrig gå med på att betla varken påminnelseavgift eller inkassoavgift om posten ställt till det.
Jag har jobbas som säljare med götaenergi och Östkraft.. Det vi fick lära oss var att alla har rätt till el enligt lag oavsett om man har mångmiljonskullder hos kronofogden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Göteborgs energi var det som stängde av elen.
En av dom anställda var mitt i en klippning när elen gick vilket känns sådär dom har mina kontaktuppgifter ett samtal hade varit bra innan. Vet att ansvaret ligger på mig och att jag har gjort fel här men kom igen om en faktura inte kommer fram som den ska hur bra koll har ni på det ni som driver mer än 3 företag? Tiden går så snabbt att jag är förvånad varje gång det är en ny månad :P Det som jag har mest problem med är inte att dom kopplade bort min el för jag förstår dom, får man inte betalt för en tjänst som man tillhandahåller så ska man ju inte tillhandahålla den. Mitt problem var den enligt mig orimligt höga depositionen på 8500kr, min senaste räkning låg på 910kr. samt att dom försöker skrämma upp en att inte byta bolag... Tack för alla svar! =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har du missat en gång så fattar jag inte varför de ska vara så kinkiga, eller gäller det flera gånger? Känns ju lite knepigt om man (som alla någon gång kan göra) inte får fakturor eller liknande eller av andra orsaker missar att betala i tid och direkt får stämpeln som dålig betalare. Som företagare kan ju likviditeten vara upp och ner, och i det läget gäller det att ringa de som man har fodran på en och berätta läget, det uppskattas om kommer troligtvis inte påverkar affärsrelationerna då det bygger på förtroende. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Posten är enormt dålig i bjärke bygden (området runt sollebrunn.. föredetta bjärke kommun). Och om det du säger är hela sanningen att du inte fått räkningen så fick jag samma problem. Jag fick inte räkningen eller påminnelsen. Och då stängdes strömmen av. Den sattes på 1 vecka efter då jag betalt räkningen och de såg att pengarna hade kommit fram. jag flyttar senare från trakten. När jag flyttade tillbaka till trakten så fick jag på grund av den runt 10 år gamla historiken kravet att betala deposition. Dock behövde jag bara sätta in 1000kr, och mina elräkningar var då på ca 750-950kr. så dina 8500kr är lite extremhögt. och som du säger att försöka skrämma att inte byta leverantör är fult. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nja det där är ett problem. Avstängning av el och vatten ska rapporteras till socialen men det finns inget vite vad jag vet. Delge behöver de heller inte göra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det börjar ju klarna lite i tråden. Du gav först intrycket om att det var elen till ditt hushåll som stängts av. Nu är det alltså en frisersalong du driver som är utan el?
Du har inte fått fakturan, men du fick ett inkassokrav? Du reagerade inte alls på inkassokravet utan tänkte betala. Hur sent betalade du inkassokravet? Det känns inte som du berättar hela sanningen, om du ursäktar.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Inkassobrevet skickade dom hem till mig det var därför jag fick det, visst reagerade jag på det och tänkte, ja vart har dom kommit bort men sen betalade jag den för jag ville inte att dom skulle stänga av min el. Inkassokravet betalades 1 dag efter oss tillhanda datumet=) Just för att jag planerade ringa dem men tiden sprang iväg så då betalade jag bara istället. Jag säger det igen, jag har inga problem med själva inkassokravet det betalade jag, jag hade ju ändå gjort fel som inte haft bättre koll. Ingen fråga om vem som har gjort rätt eller fel för jag vet att jag gjort fel. Det som var frågan i det hela var den enorma depositionen... Senast redigerad av evomedia den 2010-11-16 klockan 10:54 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Just DinEl som elhandelsbolaget till Göteborg Energi heter har extra hårda krav i sin företagsvillkor, de kan kräva förskott/deposition närsomhelst under avtalsperioden utan att ange grund.
De får max ta sex månaders förbrukning i deposition, så har de tagit för mycket anser du så kan du be dem att de räknar om det. Pröva sedan att byta bolag, har du inga betalningsanmärkningar så kan det gå igenom, tror inte att de skvallrar för skvallrandes skull. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|