Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Valet 2010
Vänsterpartiet (V) 7 3.04%
Miljöpartiet (MP) 14 6.09%
Socialdemokraterna (S) 15 6.52%
Centerpartiet (C) 17 7.39%
Folkpartiet (FP) 8 3.48%
Kristdemokraterna (KD) 9 3.91%
Moderaterna (M) 100 43.48%
Piratpartiet (PP) 22 9.57%
Sverigedemokraterna (SD) 31 13.48%
Annat 7 3.04%
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-14, 21:01 #241
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Santos Visa inlägg
Menar du att det på något sätt är acceptabelt att invandrare och deras barn och barnbarn lever i arbetslöshet och utanförskap, för att det "tar ett par generationer" att integrera dem?

Man kan enkelt konstatera att invandrare har olika bakgrunder och att det inte går att dra dem över samma kam. Men det är inte ett försvar för eller en lösning på de enorma problem som finns i de segregerade invandrartäta förorterna.
Läs igen och tänk efter en stund så kanske det sjunker in..., men det där med att tänka är ju inte direkt något man förknippar med SD. Det finns gott om "vanliga" svenskar som är arbetslösa också så det är knappast ett problem specifikt för invandrare. I så fall kanske ungdomar är ett problem i sig också?

Är det några som inte klarar av att lösa problemen som finns så är det SD.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-14 klockan 21:14
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-14, 22:02 #242
filipb filipb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
filipb filipb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
helt sjukt med SD, att wn medlemmar är så oförstående och naiva att de lyssnar på dem. Samma sak med pirat partiet!

ta en titt på denna förresten:
http://www.youtube.com/watch?v=4JA4TC8anM0
filipb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-14, 22:07 #243
Bara jags avatar
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
Bara jags avatar

Reg.datum: Apr 2008
Sjukt är väl att en hel del medlemmar här + moderator inte accepterar åsiktsfrihet!
Bara jag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-14, 22:35 #244
simals simals är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av filipb Visa inlägg
helt sjukt med SD, att wn medlemmar är så oförstående och naiva att de lyssnar på dem. Samma sak med pirat partiet!

ta en titt på denna förresten:
http://www.youtube.com/watch?v=4JA4TC8anM0
Passa också på att ta en titt på denna:
http://www.youtube.com/watch?v=IdFDhaYTPkY
simals är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-14, 22:56 #245
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av simals Visa inlägg
Passa också på att ta en titt på denna:
http://www.youtube.com/watch?v=IdFDhaYTPkY
men detta är typiskt SD.
Dom gör en tabbe, säger något, visar sitt rätta jag.
Och deras egna videos bevisar ju inte något förutom att han som polisen håller ner har åkt på narkotikabrott innan.

Du väljer att inte se det som andra visat dig och det som andra skriver om SD som faktiskt är SANT.
Sedan när SD blir konfronterade så bortförklarar dem det.
Det är inte svårt att blåsa in lite tvivel i en situation.
Det är det bästa försvaret när man gjort bort sig, svammel och lögner så börjar folk tvivla och så är allt löst..

läs på lite mer om sanning och läs inte bara bortförklaringar hela tiden.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-14, 22:57 #246
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av Bara jag Visa inlägg
Sjukt är väl att en hel del medlemmar här + moderator inte accepterar åsiktsfrihet!
har någon sagt "så får du inte tycka"?

sedan att vissa bevisar sanningar och att det görs bortförklaringar som försvar är väl en helt annan sak?
Oläst 2010-09-15, 00:04 #247
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av mervinst Visa inlägg
men detta är typiskt SD.
Dom gör en tabbe, säger något, visar sitt rätta jag.
Och deras egna videos bevisar ju inte något förutom att han som polisen håller ner har åkt på narkotikabrott innan.

Du väljer att inte se det som andra visat dig och det som andra skriver om SD som faktiskt är SANT.
Sedan när SD blir konfronterade så bortförklarar dem det.
Det är inte svårt att blåsa in lite tvivel i en situation.
Det är det bästa försvaret när man gjort bort sig, svammel och lögner så börjar folk tvivla och så är allt löst..

läs på lite mer om sanning och läs inte bara bortförklaringar hela tiden.
Men herregud människa, du hör väl att personen vars läskburk blir ivägsparkad hotar sverigedemokraterna och att han inför poliserna erkänner att han har gått till angrepp mot dem?

Den som svamlar och sprider lögner är du, jag försökte diskutera med dig några sidor tillbaka i tråden men du avböjde med svaret "seriöst.. nä inte ens värt...".
simals är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-15, 02:47 #248
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Min åsikt: Efter att ha läst SDs valmanifest inför förra valet och inför detta samt lyssnat på några av deras förtroendevalda så skulle jag klassa dem som smyg-rasister. Hade de rödgröna varit närmast egen majoritet så hade jag till och med övervägt att byta block.

Det som iritterar mig mest med SD är:
De går i stort sett till val på två punkter. 1. Vi vill ha mindre invandring. 2. Vi är martyrer för alla hatar oss och motarbetar oss. Den första punkten är väl alla väl medvetna om vid det här valet men att man faktiskt har satsat allt sitt kapital på martyrkortet är det nog många som inte känner till. Tror du mig inte så gå in i politikforumet på flashback och öppna vilken tråd du vill (SD är ett av de partier som har störst närvaro på internet) och du kommer få se de två åsikterna jag nämnde ovan i olika variationer. Vill du inte besöka flashback så försökte just "Bara jag" spela ut martyrkortet ovan.

Problemet med martyrkortet är att det faktiskt är lögn och att ingen synat bluffen. Du har säkert hört någon SDare eller till och med anhängare av andra partier beklaga sig över att:
1.Vi inte får vara med i tv debatterna.
Svar: I de debatterna har man så vitt jag kan minnas bara bjudit in de etablerade partierna (partier som har mandat i riksdagen). SD har aldrig haft några mandat där så vitt jag vet och den 19e september vet vi om de i nästa mandatperiod.

2.M spottar på den 10% som röstar på oss när de är så odemokratiska att de vägrar samarbeta med oss.
Svar: Nej det är inte odemokratiskt att inte samarbeta med ett parti oavsett hur många väljare de har. När såg du S och M (de två största partierna) samarbeta senast?

3.Det var fel att stoppa vår reklamfilm.
Svar: Nej. En viktig del av en demokrati är fria medier och då kan de välja att inte publicera vad faen de vill.

4.Det är odemokratiska att inte ta upp invandringsfrågan (lika mycket som vi vill).
Svar: En annan del av demokratin är att partier får ta upp och inte ta upp vilka frågor de vill. Kommer ni in i riksdagen får ni väl försöka framhäva invandringen som den viktigaste frågan för Sverige.

Det skrämmer mig också att de inte är speciellt genomlysta och att man inte riktigt vet vad de står för i typ alla frågor förutom en. Det är lite ”vi gillar inte invandring och sen tycker vi lite andra saker också för att verka lite mer legitima”. Faktum är att de har fått både väljare och representanter från båda blocken och jag läste någon undersökning som sa att de flesta kom från S och KD så kan det bli en salig blandning. Är de då där för att försöka föra fram en åsikt i flera frågor eller bara försöka förstöra för att få sin vilja igenom i en fråga? Ny demokrati är ju ett liknande ”experiment” som jag inte gillade resultatet av. Vi vet helt enkelt inte vad vi får.

Att de faktiskt verkar vara smygrasister är ändå mitt största problem. (Rasist är man nämligen om man tror att det är skillnad på folk beroende på var de kommer ifrån, vilken religion de har etc. Säger du att "alla amerikaner är dumma" är du i mitt tycke rasist). För det är ju inte invandringen från Norge de vill stoppa utan det verkar ju specifikt vara från utomeuropeiska länder och det gör dem i mitt tycke till smygrasister. Att det sedan rent nationalekonomiskt är korkat att inte införa fri invandring är min åsikt.

Vill man minska brottsligheten i Sverige så kan man tycka att de borde sätta sig själva på en färja över Öresund. Enligt vad jag har läst i diverse debattartiklar så har nämligen SDs representanter ett mer digert brottsregister (per person) än de invandrare de vill hålla ute. Men drar man ett sånt skämt som jag precis gjorde så är man också ute på hal is i ett demokratiskt samhälle eftersom det också är fel att bunta ihop folk och kasta ut dem på grund av deras åsikter eller partitillhörighet. Min största rädsla är att de lekt rumsrena fram tills nu och att de egentliga åsikterna hos deras förtroendevalda bubblar fram när de har mandat i riksdagen.

Angående ”mosa Mona”-kampanjen:
Vid institutionen för Journalistik och masskommunikation på GU gör man sedan många år en undersökning av journalister partisympatier. Där är det helt uppenbart att journalister är klart mer till vänster än allmänheten. Detta påverkar naturligtvis vad som skildras och hur det skildras i media. Så att det skulle vara så likriktat som det antyds i debattartikeln tvivlar jag på och ärligt talat är jag förvånad att Mona inte fått mer skit med sitt bagage. 18-5 i negativa löp var en mindre skillnad än jag (någorlunda objektivt) trodde det skulle vara och jag är verkligen inte Reinfeldts största fan. Inte heller skriver jag Mona och Reinfeldt för att jag hatar kvinnor. I det senare fallet skriver jag inte Fredrik för att det är ganska anonymt medan Mona sticker ut. Jag skriver för övrigt Maud, Ohly, Wetterstrand osv.

Är man konspiratoriskt lagd skulle man nog också hävda att S valde att försöka kopiera SD och köra på martyrkortet efter deras krismöte (http://www.expressen.se/nyheter/val2...r-usla-siffror) och att de anonyma journalisterna heter något i stil med Baylan och Östros.

(Ibland har jag tur att WN inte har några teckenbegränsningar :P)
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-15, 04:32 #249
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av rhuse Visa inlägg
Min åsikt: Efter att ha läst SDs valmanifest inför förra valet och inför detta samt lyssnat på några av deras förtroendevalda så skulle jag klassa dem som smyg-rasister. Hade de rödgröna varit närmast egen majoritet så hade jag till och med övervägt att byta block.
Det här förstår jag verkligen inte. Vad skulle vara så hemskt med en vågmästarroll för SD? Det är ju först om det ena blocket tycker något som inte det andra blocket tycker som vågmästarna får något att säga till om. Det innebär ändå att vänster- eller högerblocket är lika illa?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-15, 08:57 #250
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Det här förstår jag verkligen inte. Vad skulle vara så hemskt med en vågmästarroll för SD? Det är ju först om det ena blocket tycker något som inte det andra blocket tycker som vågmästarna får något att säga till om. Det innebär ändå att vänster- eller högerblocket är lika illa?
du har då missat vad en vågmästar roll gör för partier så som SD.

De får låna stjärnstatus från de andra partierna och folk tror att de är rumsrena fina små svenskar som vill alla väl..

det gör så mycket mer än bara just vågmästarrollen i olika beslut.

Man ska helt enkelt inte samarbeta med partier som har som enda syfte att vara egoist och fascist/rasist osv.
Det är redan bevisat åter igen och igen att SD's ledare (inklusive partiledare) inte vill ha in "annorlunda" människor.
De vill stoppa invandring från länder där man inte är vit och fin.
Man vill ha bort de där sjuka homo, bi och transsexuella människorna för de är sjuka likaså som pedofiler.
Sedan när det bevisas vad de egentligen står för så kommer ursäkterna (nej nej det var inte så jag sa/menade).

Vågmästarroll är livsfarligt.
Vi behöver inte gå emot samma problem som österrike eller helt enkelt om man ska vara så fräck att jämföra med nazismens födsel.

marknadsföring, marknadsföring, marknadsföring..
Då kan man få folk att tro vad som helst.. utlänningar är blattar, blattar är våldtäktsmän (ja kvinnorna och barnen också.. eller hur?).

trött man blir på folk som inte klarar av att dela med sig av leksakerna .

Senast redigerad av Dennis Holm den 2010-09-15 klockan 09:05
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017