FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag håller till viss del med vad vissa säger..
Men om företaget inte har förpliktelser på sin sida till följd av de tjänster de sålde till dig då tycker jag man kan kapa det till 1 månad så man har en vettig tid att koppla ur osv. I vissa fall så kan man rent av bara kapa rakt av när tiden är slut. Jag tycker företaget ska få betalt för de tjänster som kostar dem något som till exempel arbetstid och diverse tjänster/leasing/linor som de behöver betala. Om nu din server inte innebär att de måste avboka fiber, betala leasing (5 år gammal server är betald för...) då kan det kapas när det så önskas. Stelheten och snålheten är vidasprid och så lär förbli. Finns väldigt få leverantörer som inte försöker sko sig i onödan på sina kunder. Speciellt de som lämnar. Varför valde du att säga upp avtalet? Många verkar bete sig ganska illa emot kunder som de tror dom förlorar. Många glömmer att återfallen är många om man behandlat kunderna väl. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
För att inget ingick i avtalet och ingenting gjordes utanför avtalet. Med facit i hand skulle vi bytt tidigare. Nu har vi lägre pris och bättre villkor. Egentligen skrev vi aldrig på avtalet men i och med att vi köpte en tjänst övertog vi också det. Det man normalt tror ingår i den har typen av tjänst till det här priset ingick inte. Det var vårt misstag. Vi skulle läst igenom avtalet och utgått från att de skulle tolka det bokstavligt och aldrig göra något utanför det.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|