Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Metanet.ch vill ha mer betalt...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-17, 11:11 #1
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Är väl inte så konstigt? Du har ju alltid i regel en uppsägningstid + bindningstid.

Är helt normalt att ett avtal förlängs med 3,6,12 månader eller ibland mer om man inte säger upp det i tid.

Så klart att det är normalt att få betala för få saker gjorda extra utanför kontorstid, eller jobbar du gratis efter kontorstid själv?
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-17, 11:26 #2
billions avatar
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
billions avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Är väl inte så konstigt? Du har ju alltid i regel en uppsägningstid + bindningstid.

Är helt normalt att ett avtal förlängs med 3,6,12 månader eller ibland mer om man inte säger upp det i tid..
Det är säkert så i de flesta fall. Frågan var inte vad kontraktet sa utan om det här är rimligt. Jag tolkar det som att du tycker det. Jag hade nog valt att behandlat mina gamla kunder väl, även om de sagt upp sitt kontrakt.

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Så klart att det är normalt att få betala för få saker gjorda extra utanför kontorstid, eller jobbar du gratis efter kontorstid själv?
Nej, jag jobbar inte gratis. Jag driver företag och får betalt beroende på hur väl jag utför mitt jobb. Min erfarenhet från de företag jag anlitat i USA är att man gör sitt yttersta för att fixa hårdvaruproblem direkt. Jag kanske haft tur.

Om man väljer att driva ett webbhotell med kunder världen över så finns egentligen inga "kontorstider". Det är alltid kontorstid någonstans i världen.

Som svar på din fråga om jag skulle arbeta "gratis" utanför kontorstid: Felet upptäcktes naturligtvis av oss utanför kontorstid. Vi försökte få Metanet att åtgärda det direkt, meddela kunder osv., utanför kontorstid. Jag skulle aldrig drömma om att fakturera våra kunder extra för detta trots att vi inte utlovar att det skall fungera dygnet runt enligt kontrakt. Jag vill att den tjänst vi tillhandahåller skall fungera dygnet runt eftersom jag vet att våra kunder är beroende av den.

Senast redigerad av billion den 2010-08-17 klockan 11:52 Anledning: Missat svar på fråga
billion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
hosting, metanet


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017