FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
aa precis.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är inte så att kunden vill ha en ersättnings stereo innan han skickar den gamla?
jag får lite vibbar av fuffens av det du skriver. Kanske bara är min paranoida gen som talar :P. Du får uppdatera hur det har gått nu en månad senare :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Fuffens? Hur menar ni? Update: Jag skickade faktura till kund och förklarade hur teknikern hade undersökt stereon och kunden erkände till slut att den hade kopplat fel. Precis som jag trodde. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har jobbat med bilelektronik i lite drygt 10 år, men ännu inte sett någon pryl som går sönder om man kopplar fel. Vi kanske hamnar lite off topic nu, men hur lyckades han koppla sönder stereon. Utgångar brukar ju vara kortslutningsskyddade och ingångar brukar också vara skyddade.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Koppla 12 volt på linjeingången så får du se vad som händer. Det är en variant som friterar det mesta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
@ osueco: Det är väldigt konstigt att ni inte sett någon pryl gå sönder när man kopplar fel. Det är väldigt vanligt förekommande inom elektronik. Kanske är det så att ni alltid kopplar rätt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
lite dyrare grejer brukar ha inbyggda säkringar/brytare för att motverka detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, det brukar ingå i kravbeskrivningen att komponenten aldrig får gå sönder ifall man kopplar 12 eller jord till någon av pinnarna, men det du har rätt i att det beror kanske lite på vad man vill betala. Det är ju inte alltid som vi är billigast heller ;-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Edit: Stereon var inte så billig, eller av den billiga varianten heller. ![]() Senast redigerad av Lancelot den 2010-08-20 klockan 22:56 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|