Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kund har sönder stereo, vill inte betala. Vad göra?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-12, 01:03 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Jag har gått till ett företag som undersökt stereon och styrkt min teori om att kunden förstörde den själv, pga. felkoppling.

Nu kommer jag skicka en faktura till kunden, och kunden kommer troligen inte vilja betala. I värsta fall får jag skicka det hela vidare till inkasso.

Hade kunden varit lite trevligare och skickat iväg stereon direkt och inte efter cirka 7 dagar så hade jag nog struntat i det hela. Men tyvärr var inte fallet sådant.
Nu tycker jag du är småaktig, 7 dagar är ingen lång tid att vänta med att skicka tillbaks en stereo. Det är m a o inte ett giltigt skäl för dig att vidta några åtgärder. Det är helt rimligt att kunden får 30 dagar på sig att återsända en felaktig vara, utan att det ska ligga kunden till last.

Däremot handhavandefelet har du nog rätt i. Men det är en annan historia.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-13, 18:54 #2
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Nu tycker jag du är småaktig, 7 dagar är ingen lång tid att vänta med att skicka tillbaks en stereo. Det är m a o inte ett giltigt skäl för dig att vidta några åtgärder. Det är helt rimligt att kunden får 30 dagar på sig att återsända en felaktig vara, utan att det ska ligga kunden till last.

Däremot handhavandefelet har du nog rätt i. Men det är en annan historia.
Ni har helt rätt.

Jag är bara lite smått irriterad på kunden, så jag skriver av mig här istället för att vara otrevlig mot honom. :P

Aja får väll se vad jag får göra.

Edit: Jag råkade skriva att jag var irriterad på kungen och det stämmer inte! Jag var irriterad på "kunden".

Älskar kungafamiljen!

Senast redigerad av Lancelot den 2010-07-14 klockan 22:42
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-14, 13:01 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Ni har helt rätt.

Jag är bara lite smått irriterad på kungen, så jag skriver av mig här istället för att vara otrevlig mot honom. :P

Aja får väll se vad jag får göra.
Ja, det är bätrre att du är irriterad här på WN än på din kund... :-)
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017