FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det om något är inte okej! Bara för att de avslutar sitt samarbete med er, så kan ni ju inte låta dem slippa betala de affiliates som annonserat åt dem! Jag har som sagt kontaktat diverse personer som kan både det här med affiliate-nätverk men även juridik, och det sätt ni handlar på är inte okej. OM jag tydligt skriver att mina facebooksidor ligger på domänen facebook.com, och det mediet blir godkänt. Hur kan ni då säga att det INTE är tillåtet? För ni talar emot er själva. 1. Ni säger att ni inte har något att göra med om annonsörerna vill betala eller inte. 2. Men ni säger själva att det enda medlet ni tillåter i nuläget är betald annonsering på facebook. 3. Dock har ju de jag annonserat för SJÄLVA godkänt facebooksidor som medie, vilket bör räcka som bevis! Om jag säger så här. Ni får i framtiden göra vad ni vill, och agera hur oprofessionellt ni vill. Men jag ska få min provision utbetalad. Det är på det här sättet ni tjänar pengar. |
|||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag vill också påpeka att jag inte bryter mot något avtal. Så jag vill att ni hänvisar mig den delen ni anser att jag bryter emot med en förklaring. Den del ni visade upp stämmer ju inte huvudtaget överens med någonting. Senast redigerad av Dakota den 2010-07-08 klockan 13:40 |
|||
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
2. Så länge våra regler efterföljs så är det tillåtet att använda Facebook annonsering, i ditt fall så faller det tyvärr utanför ramarna för vad som är tillåtet. Jag vet inte heller hur facebook ser på den typen av annonsering 3. Varken Betway eller D7 som du nämner har manuellt godkännande av sidor utan de förutsätter att du som affiliate följer det avtal som finns uppsatt. Grundproblemet med ditt upplägg är att det inte tydligt framgår att det är reklam utan folk klickar i tron om att de ska få se en rolig bild eller något annat. Detta är missledande och räknas då som ett brott mot reglerna, vänligen se det utdrag ur användaravtalet jag postade tidigare. Och då är det upp till annonsören om han vill låta dig behålla ersättningen eller om den ska dras tillbaka. Vi på Affiliator tjänar inget på detta utan den ersättningen är bestriden och annonsören anser att dom ej är skyldiga att betala ersättningen för trafiken. Jag är övertygad om att det finns annonsörer som är intresserade av den typ av trafik du har att erbjuda, dock så kan vi inte med vårat användaravtal ha den typen av trafik via Affiliator. Resterande frågor från dig Menox får du ta direkt med din kontaktperson, jag känner det inte lämpligt att gå in mer i detalj kring ett enskilt ärende. Frågor kring vad som är tillåtet och vad som ej är tillåtet svarar jag gärna på. Senast redigerad av Affiliator den 2010-07-08 klockan 13:49 |
|||
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Så ert problem ligger i att ni anser att de inte varit medvetna om vad de kommer hamna om de klickar på länkarna? Anser inte ni lika mycket som mig att om jag t.ex skriver "Hos Betway får du superbonus! Om du gillar poker bör du kolla in detta!" så är besökarna både medvetna om VAD det gäller samt VILKA det avser? Som sagt, hela ert agerande och era påståenden är under all kritik. Men det som jag kritiserar absolut mest är hur ni kan anse att Betway inte behöver betala min provision bara för att de har avbrutit sitt program hos er? - Om jag köper bowling-tid för 1 timme, men avbryter efter 50 minuter. Slipper jag då betala? Svar Nej! Det här är ju samma sak, fast i en annan situation! Dessutom så har kontaktpersonen min bara nämnt att d7.se har klagat, inte något om betway! |
|||
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Facebook håller med på den punkten och flera av de länkar som fanns tillgängliga var spärrade av Facebook. (se bifogad fil) |
|||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
- Om jag köper bowling-tid för 1 timme åt mina företagskollegor, men efter 50 minuter visar det sig att mina kollegor blivit tvungna att spela minigolf. Slipper jag då betala? Svar Ja? |
||
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Men i alla fall, det är inte i alla sidor som jag har länkat via linkbucks till bilderna, utan mina största sidor visar bilden direkt. Missat det? |
|||
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Stängt ämne |
|
|