![]() |
Jag känner mig lurad utav Affiliator!
Hej!
Jag känner mig riktigt lurad och blåst utav Affiliator! Jag riskerar att tappa ALL den provision jag tjänat in och gjort mig förtjänt utav. Jag fick igår ett mail utav en utsänd från Affiliator, som meddelade att jag var spärrad, och att jag inte skulle få någon provision förrän jag bevisade alla mina klick. Det började med att jag ansökte till Betways klickkampanj på Affiliator. Jag blev godkänd direkt. Jag blev godkänd både för en hemsida OCH facebook.com. Jag skrev tydligt att "Mina facebooksidor ligger på denna domän". Att undgå att det berör mina facebooksidor måste ju vara omöjligt. Jag ansökte också till d7.se och blev godkänd, på samma sätt som ovanför. Under Juni månad (min första månad hos affiliator) tjänade jag in 7000 SEK (före skatt). Direktlänk tillsammans med trackerlänk + bild lades upp i mina facebooksidor. (hade läst hur man gick tillväga i Affiliators FAQ) och klicken började rulla in. Alla klick är riktiga, när en medlem ser en annons den tycker är intressant, så klickar den OM den vill. Om den inte vill, så struntar den i det. Ett bra exempel är att jag fick fler klick på mina annonser från d7.se än de från Betway, detta måste ju bero på att fler var intresserade utav prylar än spel och poker. Och därför inte klickade på Betway-annonserna. Nåväl. Efter ett telefonsamtal med Daniel, så kom vi överens om att jag skulle maila honom ett exempel på hur det ser ut när jag lägger upp annonser i en facebooksida. Jag fick svaret tillbaka att "Det är helt okej". Han bad mig sedan att skicka ALLA mina sidor till honom. Nu fick jag svaret tillbaka att "Det är inte okej, du får sluta med detta". Jag ifrågasätter VARFÖR det första exemplet okej, men inte resten utav sidorna? Samtidigt är jag mest orolig över att inte få den provision jag tjänat in utbetalad. Det om något vore fusk enligt mig! Det är ju som att man får massor med besökare, men inte betalar något för det, för att man inte har lust! Det här är ju inget fusk eller olagligt huvudtaget. Utan det är något jag har gjort mig förtjänt utav. Med andra ord: * Jag blev godkänd utav annonsörerna att annonsera i mina facebooksidor * Medlemmarna är medvetna om vad de klickar på * De kommer direkt till annonsörernas sida * Jag riskerar att tappa all provision jag tjänat in Nu senast fick jag svaret att han får svar från d7.se på fredag, och att de får avgöra om de vill betala eller inte. Och det finns väl ingen här på WN som inte vet, att om man kan slippa betala, då tar man chansen! Dåligt! Jag vill ha mina pengar. Mvh |
Det verkar inte finnas några seriösa Affiliatenätverk alls..
|
Varför inte vänta tills du vet om du får pengarna eller inte innan du klagar offentligt? Känns lite förhastat tycker jag.
Hoppas du får provisionen utbetald dock, har de en gång godkännt så får de stå för det. |
Citat:
|
Jag kan tillägga att han skrev att han tror att annonsörerna har uppfattat det som att jag skall annonsera i facebook ads, men det står klart och tydligt i min beskrivning att det rör mina facebooksidor.
|
Hur annonserar du i dina facebooksidor?
Innebär det att du tex skrivet ett statusmeddelande med länken i? Tänk på att det tydligt ska framgå när något är en annons bara, typ "Sponsrad länk: desjupunktse is the shit" ;) |
Gissningsmode: on
CTR blev för låg och Betway blev sura på affiliator och eftersom det är ett litet nätverk sket dom på sig om dom skulle tappa Betway som kund och du får ta skiten. Dom får påvisa på vilket sätt du brutit mot deras villkor. Du skulle kunna skicka en faktura till dom på motsvarande belopp där dom i så fall får bestrida den. Vägrar dom att betala kan du driva det till kronofogden så får vi se hur roligt det blev för dom helt plötsligt. |
Citat:
D7.se ska alltså avgöra på fredag om de tänker betala min provision eller ej, men jag har varit i kontakt med en jurist som har klargjort för mig att det INTE är tillåtet. Då affiliator har ingått ett avtal med mig att jag skall få x antal öre/kronor per klick, samtidigt som mina facebooksidor har blivit godkända som medie av de jag har annonserat för, så har de inget annat val än att betala ut min provision. Det är också fel utav affiliator att be mig kontakta "alla inblandade" då det är affiliators ansvar att se till att jag får min provision enligt avtalet. Detta var något som juristen också klargjorde för mig. Hur jag annonserar? Jag lägger upp länk i mina facebooksidor tillsammans med bild och beskrivning. Givetvis så ser man vad det berör. |
Kan du bifoga en bild på en annonsplacering som enligt Affiliator inte blev godkänt här, tack.
|
Var hård, man ska inte låta leverantören att slippa betala. har du ingått avtal så ska du se till att du får betalt för det. Gå hela vägen om du inser att du har rätt, det tjänar du på...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson