Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Jag känner mig lurad utav Affiliator!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-08, 01:42 #11
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Kan du bifoga en bild på en annonsplacering som enligt Affiliator inte blev godkänt här, tack.
Det är inte själva annonsplaceringen de inte godkänner, om jag inte tar helt fel. Men här har du en bild i alla fall:

ScreenShot003.jpg

Inget konstigt alls med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Davve Visa inlägg
Var hård, man ska inte låta leverantören att slippa betala. har du ingått avtal så ska du se till att du får betalt för det. Gå hela vägen om du inser att du har rätt, det tjänar du på...
Tack så jättemycket för ditt svar!
Jag ska verkligen inte ge upp i första taget.
Dakota är inte uppkopplad  
Oläst 2010-07-08, 09:28 #12
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Fattar folk att det handlar om en sponsrad länk?
nosnaj är inte uppkopplad  
Oläst 2010-07-08, 10:55 #13
Affiliators avatar
Affiliator Affiliator är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
Medlem
Affiliators avatar

Hej,

Affiliator fungerar som en mellanhand mellan annonsörer och webbsidor som vill visa reklam. Som grund för vår tjänst ligger ett affiliateavtal som affiliaten förväntas efterleva. Det är dock alltid upp till annonsören om denne vill tillämpa att dra tillbaka ersättning som ej intjänats enligt dessa regler.

Vi på Affiliator är öppna för nya kanaler och ideér för att driva trafik och där står Facebook för en hel del innovation gällande annonsering. Bl.a. i statusrader, på sidor och betald annonsering. Vi har hittills endast tillåtit betalad annonsering via Facebook.

Grundreglerna för annonseringen sätts upp i affiliateavtalet som finns att se på
http://www.affiliator.se/affiliate/v..._affiliate.pdf

Följande del i avtalet avser trafikens ursprung och villkor.
Citat:
Trafik som affiliate genererar får ej skapas genom otillbörliga metoder såsom automatiskt öppnade fönster och länkar, spindlar, robotar. Den trafik som genereras måste ske genom en aktiv handling av besökaren och denne måste ha intentionen att klicka på en annons. Besökaren får inte manipuleras att klicka på en annons i tron om att den innehåller något annat. Att tvinga besökare att klicka på reklam är förbjudet. Att medvetet leda besökare genom reklam hämtad från Tjänsten utan att besökaren aktivt själva klickat sig vidare via reklamen är förbjudet. Att använda scripts, frames, program eller liknande för att generera falska klick på reklam är inte tillåtet. Det är vidare förbjudet att förmedla sig själv, själv klicka på reklam eller otillbörligt uppmana annan att klicka på reklam, eller att medvetet klicka på reklam för att öka sin provision. Om Affiliate leder trafik via webbplatser som Affiliate själv inte äger eller kontrollerar utgår ingen provision.
Jag kan inte kommentera ett enskilt fall publikt utan vi håller kontakten med Menox direkt och för diskussionen där. Om någon har några frågor om vilka regler som tillämpas och om er lösning är i en gråzon är ni välkomna att kontakta oss för att få klarhet.

Med Vänlig Hälsning,

Affiliator-teamet
Affiliator är inte uppkopplad  
Oläst 2010-07-08, 11:08 #14
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Låter som en vanlig arbetsdag i en affiliatemarknadsförares liv.
Daniel29 är inte uppkopplad  
Oläst 2010-07-08, 11:08 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Affiliator Visa inlägg
Jag kan inte kommentera ett enskilt fall publikt utan vi håller kontakten med Menox direkt och för diskussionen där. Om någon har några frågor om vilka regler som tillämpas och om er lösning är i en gråzon är ni välkomna att kontakta oss för att få klarhet.
Att döma av Menox så kan man ju uppenbarligen inte kontakta er för att få klarhet då svaret inte betyder något.
Oläst 2010-07-08, 11:17 #16
Affiliators avatar
Medlem

Medlem
Affiliators avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att döma av Menox så kan man ju uppenbarligen inte kontakta er för att få klarhet då svaret inte betyder något.
Vi har kontakt via mail med Menox, han skriver själv att han inväntar besked från oss gällande en annan annonsör som också omfattas.
Oläst 2010-07-08, 12:42 #17
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Affiliator Visa inlägg
Vi har kontakt via mail med Menox, han skriver själv att han inväntar besked från oss gällande en annan annonsör som också omfattas.
Nu senast fick jag ett svar av er att "Betway har avslutat sin klick-kampanj och det skrevs ett mail om det förra veckan". Jag frågade om jag kommer få min ersättning utav dem.

Det om något är inte okej! Bara för att de avslutar sitt samarbete med er, så kan ni ju inte låta dem slippa betala de affiliates som annonserat åt dem! Jag har som sagt kontaktat diverse personer som kan både det här med affiliate-nätverk men även juridik, och det sätt ni handlar på är inte okej.

OM jag tydligt skriver att mina facebooksidor ligger på domänen facebook.com, och det mediet blir godkänt. Hur kan ni då säga att det INTE är tillåtet? För ni talar emot er själva.

1. Ni säger att ni inte har något att göra med om annonsörerna vill betala eller inte.

2. Men ni säger själva att det enda medlet ni tillåter i nuläget är betald annonsering på facebook.

3. Dock har ju de jag annonserat för SJÄLVA godkänt facebooksidor som medie, vilket bör räcka som bevis!

Om jag säger så här. Ni får i framtiden göra vad ni vill, och agera hur oprofessionellt ni vill. Men jag ska få min provision utbetalad.

Det är på det här sättet ni tjänar pengar.
Oläst 2010-07-08, 12:56 #18
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Nu använder jag inte affiliator aktivt och det var årtal sedan jag läste villkoren, men de flesta aff-nätverk brukar skriva in att dom kan konfiskera pengar om man bryter mot villkoren eller fuskar.
robertsson är inte uppkopplad  
Oläst 2010-07-08, 13:05 #19
Affiliators avatar
Medlem

Medlem
Affiliators avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Menox Visa inlägg
Nu senast fick jag ett svar av er att "Betway har avslutat sin klick-kampanj och det skrevs ett mail om det förra veckan". Jag frågade om jag kommer få min ersättning utav dem.

Det om något är inte okej! Bara för att de avslutar sitt samarbete med er, så kan ni ju inte låta dem slippa betala de affiliates som annonserat åt dem! Jag har som sagt kontaktat diverse personer som kan både det här med affiliate-nätverk men även juridik, och det sätt ni handlar på är inte okej.

OM jag tydligt skriver att mina facebooksidor ligger på domänen facebook.com, och det mediet blir godkänt. Hur kan ni då säga att det INTE är tillåtet? För ni talar emot er själva.

1. Ni säger att ni inte har något att göra med om annonsörerna vill betala eller inte.

2. Men ni säger själva att det enda medlet ni tillåter i nuläget är betald annonsering på facebook.

3. Dock har ju de jag annonserat för SJÄLVA godkänt facebooksidor som medie, vilket bör räcka som bevis!

Om jag säger så här. Ni får i framtiden göra vad ni vill, och agera hur oprofessionellt ni vill. Men jag ska få min provision utbetalad.

Det är på det här sättet ni tjänar pengar.
Vänligen maila [email protected] och skriv att han har tillåtelse att kommentera ärendet publikt så skriver vi ett svar här på dina punkter.
Oläst 2010-07-08, 13:07 #20
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av robertsson Visa inlägg
Nu använder jag inte affiliator aktivt och det var årtal sedan jag läste villkoren, men de flesta aff-nätverk brukar skriva in att dom kan konfiskera pengar om man bryter mot villkoren eller fuskar.
Men jag har varken brutit mot något avtal eller fuskat.
Det här är bara ett sätt från affiliator att tjäna pengar på.
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017