FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Visst kan man sitta och pilla med validering av kod om man utvecklar på hobbynivå och sen för att för att tycka att man är bra på html kan man ju skriva validerad html. Såklart är det inget fel på att skriva kod som validerar, men det är lite "overkill" eftersom det inte efterfrågas. Senast redigerad av Ara den 2010-05-26 klockan 18:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Som svar på det kan du väl kolla på hur många "stora" sidor som validerar, eller varför inte titta på dina egna? Senast redigerad av Ara den 2010-05-27 klockan 17:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Eftersom det endast är en hobby för mig så vänder jag mig till en webbyrå när jag vill ha välskriven kod, då tar jag för givet att den validerar och att sidan som produceras ser likadan ut i alla webbläsare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Precis som att jag förväntar mig att tapetseraren ser till att ytan som skall tapetseras är förberedd för tapeten så att den inte blir ojäm. Men man förväntar sig inte samma sak av någon som bygger sajter som hobby. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ett projekt som Twitter är sällan något att bli imponerad av. Twitter som projekt är imponerande på helt andra nivåer än just HTML-koden. Dom har med stor sannolikhet delat upp arbetet inom projektet, majoriteten av "personalen" jobbar på serversida, några med layouten och några få med just HTML-koden. Det betyder inte att personen som jobbar med HTML-koden är bra på de han gör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Håller dock med dig om att det sällan är ett krav från kunder när det gäller normala hemsidor men det är ALLTID bättre att lära sig skriva korrekt än att inte göra det. Det tar som sagt var inte längre tid om man kan det och dessutom sparar man tid på att fixa fel i efterhand. Felaktig nästling är exempelvis ett vanligt fel och ställer lätt till problem med JS. Jag säger inte att man är en sämre utvecklare eller programmerare för att man inte skriver validerande kod men däremot finns det enbart fördelar med att skriva validerande kod från första början, såvida det inte går betydligt långsammare eftersom man inte vet vad som är korrekt kod. Citat:
Mer "seriös" verksamhet där användarvänlighet och tillgänglighet är viktiga hörnstenar brukar sätta större vikt vid validerande kod, här ett utmärkt exempel på en av Sveriges bästa sajter i mina ögon: http://www.skatteverket.se/
![]() |
Svara |
|
|