Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mac vs PC

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-15, 20:11 #1
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Har WN som tidsfördriv

Förstår inte varför detta är religion. Hur många har hållt sig till bara ETT mobilmärke dom senaste 15 åren? Jag har inte det, och min iphone är säkert inte den sista som jag kommer få äran att bekanta mig med.

Springer runt som konsult, på vissa uppdrag kör jag mac, på andra windows 7, på andra Windows XP.

Det viktiga är ju att man har dom verktygen som man behöver, sen spelar ju OS mindre roll. Det går att ha jävligt roligt med både en XBOX och en PS3 och inte faan boeror det på OS under.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-16, 12:41 #2
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Det viktiga är ju att man har dom verktygen som man behöver, sen spelar ju OS mindre roll. Det går att ha jävligt roligt med både en XBOX och en PS3 och inte faan boeror det på OS under.
Det där var en otroligt dålig jämförelse. På Xbox/PS3/Wii kommer du i princip aldrig i kontakt med OS:et.

Folk har troligen inte varit trogna ett mobilmärke i många år för att utvecklingen går så förbannat snabbt OCH 90-95% av alla mobiler har sugigt.

Hitta en smidig smartphone som folk har förstått INNAN iPhonen kom, och som bara funkar.

Den får gärna vara snygg också.
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-16, 15:06 #3
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg
Det där var en otroligt dålig jämförelse. På Xbox/PS3/Wii kommer du i princip aldrig i kontakt med OS:et.
Det är just det som är min poäng - Det är inte många som "kommer i kontakt" med OSet. Om jag kör Photoshop på en mac eller på en windows dator ser det ju exakt likadant ut. Om jag kunde köra Photoshop på en Playstation hade det också sett likadant ut.

Citat:
Folk har troligen inte varit trogna ett mobilmärke i många år för att utvecklingen går så förbannat snabbt OCH 90-95% av alla mobiler har sugigt.
Så det du säger är att alla vi varit idioter ända fram tills nu när det 1.) finnas smartphones och 2.) dom är bra? Hur kommer det sig då att Nokia 1100 är deras bäst säljande mobil, ever? Den är ju ingen smartphone direkt http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_1100
[/QUOTE]
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 00:39 #4
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Citat:

Hitta en smidig smartphone som folk har förstått INNAN iPhonen kom, och som bara funkar.

Den får gärna vara snygg också.
Host host, ja, det fanns faktiskt före Iphone och finns fortfarande. Iphone, en telefon som inte kan multitaska utan att dö sotdöden (om den är jailbreakad), vad för smartphone är det? Suger fett. Men men, det är ju min åsikt.

För att inte tala om Macbookar som dör med en suck om man råkar dra ur en usb-enhet... Händer ALDRIG i Windows, varken XP, Vista eller 7 t.ex.

Designmässigt finns det gott om snygga pc, men visst är Apple duktiga på design och marknadsföring... Förnekas ej.
Oläst 2010-05-19, 00:41 #5
lunarmyss avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
Host host, ja, det fanns faktiskt före Iphone och finns fortfarande. Iphone, en telefon som inte kan multitaska utan att dö sotdöden (om den är jailbreakad), vad för smartphone är det? Suger fett. Men men, det är ju min åsikt.
Hm, det är en smartphonen som säljer bäst just nu.

Believe it or not, men vanliga människor behöver inte multitasking i en telefon.

Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
För att inte tala om Macbookar som dör med en suck om man råkar dra ur en usb-enhet... Händer ALDRIG i Windows, varken XP, Vista eller 7 t.ex.
Grattis! Det är för få förunnat att uppleva det.
Oläst 2010-05-19, 01:06 #6
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Grattis! Det är för få förunnat att uppleva det.
Som jag redan sagt, det har hänt mig ett antal gånger... Tror inte det är ett så ovanligt problem faktiskt.
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 07:10 #7
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Believe it or not, men vanliga människor behöver inte multitasking i en telefon.
Så, varför kommer det i iPhone OS4? Ursäkta mig men det där argumentet har jag hört väldigt, väldigt många gånger ang. avsaknaden av MMS i iPhonen men sedan när det kom så var alla ändå "Äntligen..." och detta inkluderat alla som sade att det aldrig behövdes.

Inte för att jag själv använder MMS och har vant mig vid att inte ha multitasking men jag kan definitivt tycka att det är välkommet för de som kör spotify etc. på sin iPhone.
WoxAnYv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 09:09 #8
lunarmyss avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WoxAnYv Visa inlägg
Så, varför kommer det i iPhone OS4? Ursäkta mig men det där argumentet har jag hört väldigt, väldigt många gånger ang. avsaknaden av MMS i iPhonen men sedan när det kom så var alla ändå "Äntligen..." och detta inkluderat alla som sade att det aldrig behövdes.

Inte för att jag själv använder MMS och har vant mig vid att inte ha multitasking men jag kan definitivt tycka att det är välkommet för de som kör spotify etc. på sin iPhone.
BEHÖVA och BRA ATT HA är två olika saker.
Oläst 2010-05-19, 19:41 #9
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
lunarmys du BEHÖVER ingen mus till datorn heller, men det är fan inget bra argument till att hoppa över det.
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 08:15 #10
vco-systemss avatar
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
vco-systemss avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
640 k ought to be enough for anyone
/Bill Gates (om behovet av minne i datorer)
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017