Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mac vs PC

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-16, 14:01 #41
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar Visa inlägg
Att du föredrar det framför en iPhone är ganska självklart, men vad är det som gör iPaden bättre än en vanlig bärbar dator för surf? Men MBPns multitouch och ett riktigt tangentbord måste den ju ändå vara överlägsen. Visst, ligger man i soffan är det ju smidigt att ha en lite mindre datamaskin, men avsaknaden av en vettig webbläsare skulle göra mig galen. (Eller finns chrome på iPaden??)
Tror inte Chrome kommit, eller ens är på väg. Gillar Safari i alla utföranden (OS X/iPhone/iPad), så inget som stör mig.

Det är svårt att förklara vad det är, men att scrolla med fingrar och klicka på skärmen med fingrarna känns .. naturligt?

Det blir lite av en annan upplevelse. Jag håller med, det låter löjligt och idiotiskt, men.. testa.
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-16, 14:03 #42
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
OperaMini finns ju till iPhone. Då bör det bara vara att installera den på iPad.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-16, 14:09 #43
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg
Tror inte Chrome kommit, eller ens är på väg. Gillar Safari i alla utföranden (OS X/iPhone/iPad), så inget som stör mig.

Det är svårt att förklara vad det är, men att scrolla med fingrar och klicka på skärmen med fingrarna känns .. naturligt?

Det blir lite av en annan upplevelse. Jag håller med, det låter löjligt och idiotiskt, men.. testa.
Har använt mac i ungefär 4 år nu och har aldrig varit ett stort fan av Safari, kanske använt den webbläsaren max en timme totalt Alltid kört Firefox och Chrome.

Hade gärna testat, men känner ingen som ännu skaffat iPad (Eller ens tänkt skaffa för den delen, alla dissar den.) Å andra sidan vet jag ju att jag föredrar touchtelefoner framför andra modeller så jag förstår nog lite. Men som sagt, jag skulle sakna addons till webbläsaren, men hur mycket skulle jag behöva de? Går ju inte direkt att göra något produktivt på iPaden, den är ju mer som en nöjesmaskin vad jag uppfattat den som.
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-16, 15:06 #44
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Det där var en otroligt dålig jämförelse. På Xbox/PS3/Wii kommer du i princip aldrig i kontakt med OS:et.
Det är just det som är min poäng - Det är inte många som "kommer i kontakt" med OSet. Om jag kör Photoshop på en mac eller på en windows dator ser det ju exakt likadant ut. Om jag kunde köra Photoshop på en Playstation hade det också sett likadant ut.

Citat:
Folk har troligen inte varit trogna ett mobilmärke i många år för att utvecklingen går så förbannat snabbt OCH 90-95% av alla mobiler har sugigt.
Så det du säger är att alla vi varit idioter ända fram tills nu när det 1.) finnas smartphones och 2.) dom är bra? Hur kommer det sig då att Nokia 1100 är deras bäst säljande mobil, ever? Den är ju ingen smartphone direkt http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_1100
[/QUOTE]
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-16, 15:19 #45
_Michael_ _Michael_ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
_Michael_ _Michael_ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Hade gärna testat, men känner ingen som ännu skaffat iPad (Eller ens tänkt skaffa för den delen, alla dissar den.) Å andra sidan vet jag ju att jag föredrar touchtelefoner framför andra modeller så jag förstår nog lite. Men som sagt, jag skulle sakna addons till webbläsaren, men hur mycket skulle jag behöva de? Går ju inte direkt att göra något produktivt på iPaden, den är ju mer som en nöjesmaskin vad jag uppfattat den som.
Visst är den mestadels gjord för att konsumera med men det finns många appar för att vara produktiv också

Kunde inte vara mer nöjd med min iPad!
_Michael_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-16, 16:44 #46
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Flitig postare

Citat:
avsaknaden av en vettig webbläsare skulle göra mig galen. (Eller finns chrome på iPaden??)
Safari & Chrome = Webkit bägge två

Förutom ett utseendemässigt skal så är det ju nästan identiska produkter...
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-16, 16:46 #47
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
OperaMini finns ju till iPhone. Då bör det bara vara att installera den på iPad.
Tvärkass webbläsare visar det sig när man kört den en stund. Tolkar hemsidor bedrövligt dåligt, och visar i princip något fel på varje sida. Fördelen är snabbheten, men det är den enda fördelen.
Oläst 2010-05-16, 16:55 #48
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll Visa inlägg
Men lunarmys, du kan ju inte blunda för att iPhone lyckades lite extra bra tack vare dess sektanhängare. Ännu större bevis på detta är iPaden som "man kan göra mycket med, men ingen vet vad man ska ha den till" och ändå är den höjd till skyarna.
Så du tror att de 50 miljoner sålda iPhones hittills beror på "sektanhängare"? För det kan ju givetvis inte vara så att dom faktiskt är den första tillverkaren som lyckats göra en smartphone som vanliga människor faktiskt vill ha och begriper?

Usch vad jag blir trött på allt snack om fanboys och sekter.. Ska ta mig f*n börja kalla alla människor som går och köper en HP hos El Giganten för sektmedlemmar... Jag menar, dom köper ju bara Windows! Dom måste ju ha någon konstig sektmentalitet, eller hur?!!
Oläst 2010-05-16, 16:56 #49
Banned

Banned

Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg
Safari & Chrome = Webkit bägge två

Förutom ett utseendemässigt skal så är det ju nästan identiska produkter...
Givetvis, men det är skalet som är det viktiga för mig. Sen tycker jag Safari känns mycket slöare än Chrome.
Oläst 2010-05-16, 16:57 #50
Banned

Banned

Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg
Så du tror att de 50 miljoner sålda iPhones hittills beror på "sektanhängare"? För det kan ju givetvis inte vara så att dom faktiskt är den första tillverkaren som lyckats göra en smartphone som vanliga människor faktiskt vill ha och begriper?

Usch vad jag blir trött på allt snack om fanboys och sekter.. Ska ta mig f*n börja kalla alla människor som går och köper en HP hos El Giganten för sektmedlemmar... Jag menar, dom köper ju bara Windows! Dom måste ju ha någon konstig sektmentalitet, eller hur?!!
Ärligt talat, Apple har en hel drös med fanatiker som stödjer Apple i vått och torrt. Det går inte att förneka, likaså med Linux och i väldigt liten utsträckning, Windows
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017