FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja det har du, och du har många år på dig att ändra uppfattning om vad det är du vill göra. Därför är det bra att läsa en så bred linje som möjligt på gymnasiet för att ha så många valmöjligheter som möjligt efter.
Använd gymnasietiden för att utforska de IT-områden som du är intresserad av. När du är klar kommer du ha ett mycket bättre hum om vad det är du vill syssla med. Ta ett eller två sabbatsår efter gymnasiet om du fortfarande är osäker. Det är helt okej, jag är snart inne på mitt andra. Framför allt, känn ingen press för att välja yrke nu med detsamma. Du har tid på dig! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Har tänkt på läkare osv också, då det är 2 helt olika yrkesgrupper, Läkare vs Webbdesigner. Vill göra mina föräldrar stolta så länge jag lever/dom lever och mycket mer. Vill lixom bli en förebild för alla släktingar osv.. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Du bör läsa natur (eller något jämbördigt, det finns en hel del annat att välja på nu jämfört med när jag läste) om du vill läsa vidare på universitetet. Det kommer att underlätta avsevärt.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Har man flera intresseområden man är intresserad av så kan man givetvis börja fundera på vilket som ger bäst möjligheter/lön/förmåner/status i framtiden men i grunden måste man välja det man själv brinner för, annars kommer man aldrig trivas med sig själv eller livet. Vill du bli läkare så måste du nästan läsa Naturprogrammet. Vill du jobba som företagare/entreprenär/finanssektorn så är det ekoniomiska programmet ganska intressant. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-04-12 klockan 20:29 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|