FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan ingen anonym person vara snäll och bekräfta att de faktiskt inte har redundans på sitt nät. Eftersom alla ändå förstår att så är fallet. Vore skönt att få det bekräftat så man kan gå till domstol med ärendet om de bråkar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan nu har jag inte läst deras avtal, men dom kan ju säga att ett 3g modem är redundans. Är ju alltid en tolkningsfråga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Om jag måste ändra min IP samt ändra de 100-al DNS-entries vi har (på flera olika leverantörer, då våra kunder registrerar dessa själv) ja, då är det väl fan inte redundans vi snackar om? Då skulle jag ju lika gärna kunna peka bort skiten någon annanstans. Fy fan för folk som ljuger som fs data gör. Man blir äcklad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
De kör iaf inte BGP. Det behöver dock inte betyda att de inte har redundans. Det finns olika sätt att lösa redundans. Enligt mig (och flera andra) är det bästa att köra BGP och till och med lite "galet" att göra på något annat sätt. Men det är flera aktörer i Sverige som löser det på annat sätt. För att få det bekräftat måste du troligen få svaret från dom. Jag kan iaf bekräfta att de inte kör BGP. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att peka om DNS till andra IP serier på en annan lina kallar inte jag redundans. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Well... inte jag heller. Men tekniskt sätt är det en form av redundans.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|