FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Står inte om det är flera kablar som grävts av olika nätägare eller om det endast är en Skanova kabel som Telenor hyr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hmm, men vad kostar FS-datas dedikerad server tjänst per månad då? Är det inte så att helt enkelt inte kan bekosta den tillgänglighet man helst som kund skulle önska?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag tror FSData tjänar mest pengar på sitt webbhotell då de varit med längre än de flesta i branschen. Om man har ekonomi i att ha redundans på webbhotellet så kostar det inget extra att ha de på sina övriga tjänster också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Samt är ju mer än dedikerade servrar dom har utan även webbhotell kunder. Själv har man erbjudit tjänster för lägre pris fast med full redundans så jag vet väl att det går i flera år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
De är dessutom en knytpunkt i stockholmsområdet så de har ett flertal inkommande och utgående leverantörer - för att inte tala om sitt eget nät - att tillgå. Och ja, de har möjlighet till samma IP-range från de olika leverantörerna. Övervakning? => Folk på plats dygnet runt. Telefonsupport? => Ingår självklart, inga extrakostnader. Dygnet runt, 24/7/365. FSData? => Nej, ingetdera. Bolaget är ett skämt. De lurar in kunder med kontrakt som de inte kan hålla, och aldrig har kunnat hålla. Det är rena lögner med andra ord. Det luktar grupptalan snart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
"14:54 - Vår internetleverantör har nu återkopplat och dessvärre var problemet värre än först befarats. Nu beräknas det vara åtgärdat först sent på eftermiddagen."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja grabbar.... Då har de 2 timmarna gått.. Det blev ju bra..
Nu har de uppdaterat med samma information som hd.se hade redan tidigare.. Skönt det där att man bara kan skylla på en av sina leverantörer (som man dessutom ska ha redundans på) och sedan bara skita i det.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det med fiber och grävningar är rätt illa, i många fall blir det billigare gräva av skiten än att ta reda på var alla kablar finns.
Sedan att dom gräver av fel kabel samt det är inte är märkt eller felmärkt. Kablar som hittas som dom inte kan hitta vem som äger den brukar dom gräva av och vänta på vem som kommer gnälla. Sedan finns det ju även planerade arbeten som gör att dom måste gräva av kabeln och lägga om. Nu har det ju varit rätt fet vinter i år, och många som ligger efter i planeringen. Även efter med beställda fiberleveranser som ska grävas. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|