FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kruxet är väl att vi ta emot fel sorts invandrare / flyktingar.. Sedan är de ett system där man myggla väldigt mycket. Många flyktingbarn är inte flyktingbarn, utan vuxna människor.
Grundregeln är väl att alla skall få en chans. Det börja dock bli Stack over flow nu på den här fronten. Jag tycker att Sverige skall frysa sitt flykting emottagande i ca 5 år framöver. För att får ordning på de problem som finns. Skärpa upp reglerna , stjäl man en snickers 3:e gången så åker man hem. Punkt. Men är svåra frågor, för partier som SD gör inte saken lättare. Sedan har jag känsla av de grupper som vi har mest problem med är inte från Mellanösten / Afrika utan från forna Sovjet stater. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Varför ska man förvisa invandrare som snattar, men inte andra svenskar som gör det? Och vilket problem löser det att förflytta brottslingar? Att ens antyda att det är invandrare som är roten till något problem är samma sak som att köpa rasisternas retorik; att det skulle vara skillnad på folk och folk. Det är INTE invandrare som är problemet. Folk som är arbetslösa och fattiga blir lätt upprörda (och uppjagade för den delen), och det där grundproblemet finns. Vet man inte hur det ska gå i framtiden blir man otrygg, och det gäller både vuxna och barn. Har alla vuxna jobb så går det bra för landet, folk känner sig trygga och många problem försvinner. Ett bra exempel är LAS, lagen om anställningsskydd. Många hävdar (troligen med all rätt) att den står i vägen för unga på arbetsmarknaden, men LAS är ju faktiskt i vägen för alla som är nya på den svenska arbetsmarknaden - dvs även för invandrare. Om man underlättar småföretagandet så kan fler bygga sitt eget företag, fler kommer i arbete och fler människor får trygghet i sina liv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Därför en Svensk kan inte förvissa av juridiska skäl. Jag tycker dock att en Svensk som stjäl en Snickers vid 3:e tillfället skall ha ett fängelsestraff. Men att flykting som snattar eller upp håller sej i Sverige för begå brott, skall kunna avvisa.
Men Smålänningar har alltid klarat sej, det har Åsa Nisse funligheten i blodet. Jag säger inte att problemet är invandrare eller flyktingar, men bör dra ner emottagande, det kostar ändå väldigt mycket skattepengar, det ge dåligt avkastning tillbaka. Nu vet inte siffrorna stämmer, men enligt uppgift skall ett ensamkommande flyktingbarn kosta 1900:-/ dagen. Det känns att man kan få ner den här kostnaden drastiskt. Hur svårt kan det vara att göra detta för typ 200:- om dagen? Visst det kanske inte bli samma mtrl:a standard som när man kostar 1900:- om dagen, men man får mat och husrum.. Det är bättre att man sänker skatterna istället för bränna miljarder på något som ändå skapa vissa problem i samhället. Sänk kostnader för att anställa, arbetsgivaravgiften är en grej, sedan har du ansvaret för sjuklön.. Inte konstig att ingen att råd att anställa idag. Ändå säger man att jobben ligger hos små företagen. Jag känner en småföretagare, han anställde en från Irak, vissligen med lite hjälp av staten. Visst det var lite inkörningproblem i början, han är lika duktig som en "svensk", så jag tro att man även skall ge människor en chans också, många bli dumpade ute förorten. Sedan får ordning på områden där det finns problem.. När man börja tvinga kommunerna att ta emot flyktingar, då går man över gränsen också, alla kan kanske inte ta emot flyktingar eller vill. Det viktigast med flyktingar är skyddad dem undan krig, inte att de måste bo just i Sverige, det kan lika bra bo några år på Ukraniska slätten i väntan på att det bli fred i deras hemland, där får trygghet av EU och FN istället av Sverige. Igengäld så skicka FN och EU in trupp i deras land för att skapa fred. LAS är både ett problem och en fördel, har själv fått uppleva bristerna i LAS, vilket är förklaringen varför ingen anställer folk över 55 år. Men man förstår att på en del myndigheter sitter många som har det tryggt med LAS. Citat:
Senast redigerad av klein den 2010-03-23 klockan 07:52 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Ni som klagar på kommunister och Vänsterpartiet kan ju lyssna på Carl Bildt istället som tycker att lokalbefolkningen borde bli mer öppen och inte exempelvis försöka stoppa byggande av moskéer vilket skett på sina håll.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-23 klockan 09:41 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Men om du vill så. Om jag har levt i misär och i icke ordnade förhållanden i Sverige, flyttar till USA som exempel. Har jag rätt att gå runt i landet, våldta amerikanska kvinnor, råna butiksägare, misshandla människor samtidigt kräva särlagar för att jag lättare ska kunna anpassa mig? Nej, det har jag inte. Det handlar assimilation i första hand vilket dom som har flyttat till USA har varit väldigt duktiga på. Man tar efter deras kultur och deras språk. Som Lancelot skrev. Skulle jag fly till ett annat land så skulle jag i första hand se till att hamna i ett område med Svenskar men också försöka hamna med lokalbefolkningen för att så snabbt som möjligt integreras i det nya samhället, lära mig det nya språket och hur dom lever. Det är inte sagt att jag ska vända upp och ner på mitt liv men jag måste ta seden dit jag kommer. Jag kan t ex. inte på en resa till Turkiet trampa in i en moské i samma kläder som Noomi Rapace hade under rättegången i sista filmen av milleniumtrilogin. Det handlar om att respektera andra människor och deras levnadssätt. Man ska inte komma hit och kräva att vi ska ha halalslaktat kött i skolan, införa speciella ledighetsdagar för muslimer eller anpassa badhusen i Sverige så att män och kvinnor kan bada under separata tider. Jag kan inte heller komma till Iran eller Irak och kräva att jag ska ha det precis som i Sverige. Det går inte. Ska man komma till ett land som Sverige så får man räkna med att det blir en kulturkrock och att man som människa är anpassningsbar. Kort sagt - Kulturimperialism. Senast redigerad av StateCollapse den 2010-03-23 klockan 10:11 Anledning: 3-4 missade ord som jag stoppade in på rätt plats |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
USA har inget officiellt språk, men jag antar att du syftar på engelska. Trots det finns det 30 miljoner människor som talar spanska till vardags, alltså ca: 10% av den totala befolkningen på 306 miljoner. Ungefär samma fördelning som mellan svenska och alla andra språk i Sverige gissar jag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det stämmer faktiskt. Däremot så beror det inte på hudfärg. Det beror på att det är flest invandrare som bor i de här Ghettona. En svensk hade också blivit kriminell om han/hon hade växt upp bland kriminella... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Kommer man till ett land ifrån krig, misär och andra tråkigheter så ska man försöka i den mån man kan rikta in sig på ett svenskt område. Att man försöker umgås med svenskar, att man försöker ta åt sig vår kultur och vårt levnadssätt. Senast redigerad av StateCollapse den 2010-03-23 klockan 11:34 Anledning: Tog bort ett ord som gjorde en mening oläsbar |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|