| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det stämmer faktiskt. Däremot så beror det inte på hudfärg. Det beror på att det är flest invandrare som bor i de här Ghettona. En svensk hade också blivit kriminell om han/hon hade växt upp bland kriminella... |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Banned
|
Citat:
Kommer man till ett land ifrån krig, misär och andra tråkigheter så ska man försöka i den mån man kan rikta in sig på ett svenskt område. Att man försöker umgås med svenskar, att man försöker ta åt sig vår kultur och vårt levnadssätt. Senast redigerad av StateCollapse den 2010-03-23 klockan 12:34 Anledning: Tog bort ett ord som gjorde en mening oläsbar |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
Vad någon har för utbildning är väl mindre relevant som sagt var. Utbildning har inte någon direkt korrelation till vare sig intelligens eller främlingsfientlighet även om de med högre utbildning lyckligtvis tenderar att överlag vara mindre främlingsfientliga än andra. Man kan dock mycket väl ta sig igenom de flesta utbildningar utan att vara mer begåvad än majoriteten av befolkningen lika väl som man kan skippa högre utbildning helt trots att man hör till de översta 10 procenten.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-23 klockan 12:59 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Banned
|
Citat:
Senast var fotbollsspelaren Christians Wilhelmssons flickvän. "Oksana avslöjar hur hon tvingas bära abaya och inte får köra bil i Saudiarabien." Då kan man undra varför inte kvinnorna från islam klär sig som svenska kvinnor när svenskar kvinnor är mer eller mindre tvungna att klä sig som kvinnor från islam när man har flyttat dit, som i Oksanas fall. Om man nu inte vill få ett nackskott på torget eller få halsen avskuren av någon islamistisk fundamentalist som väldigt många muslimer är. Just det här är på väg att hända mer och mer. Var också ett annat fall där en muslimsk man fick skadestånd för att han inte hälsade på en kvinna vid en anställningsintervju. Om jag då söker arbete i Förenade Arabemiraten och det kanske är en kvinnlig chef och hon inte vill skaka hand med mig. Kan jag då kräva företaget på åtskilliga hundratusen för att dom kränker min religion? I Sverige hälsar vi igenom handslag som exempel. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
I ditt sista exempel så är du helt vilsen också. Det var inte företaget som krävdes på skadestånd utan Arbetsförmedlingen eftersom de nekat honom fortsatt ersättning på grund av incidenten. Jag litar på att tingsrätten gjorde en riktig bedömning i ärendet.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-23 klockan 15:49 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
||||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
|
.de ligger på 10 plats nu i google. Visst det kan vara troll bakom .de domänen. Men jag tro nog att den som ligger bakom .de har skäl till det. SD är kända för att hota sina meningmotståndare, kan det spåra dej, så kommer du få ett brinnade kors på din gräsmatta osv.
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
|
Kan hålla med om den där ärende med DO och mannen som inte vill hälsa. Men som sagt, det var AF som gjorde fel .. Visst kan man reta upp sej på detta.. Man tycker att DO skulle lägga ner tid på vettigare saker..
Har själv gjort en liknade sak. Jag hälsade inte på en kvinnlig LT när jag gjorde lumpen, men jag blev utskälld. :-) Dock var de av andra orsaker. ( Det var mörkt, så jag trodde hon tillhörde Lottakåren eller något sådan, det var inte så vanligt på med kvinnliga officare på den tiden. ) Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
|
Det är väl ingen som hindra att din flickvän gå runt bikeni det är helt lagligt tom. Skillnaden är väl dock burka en religöst plak, därav skyddas av grundlagen. Så om en Sverigedemokrat skulle vilja gå runt i en Ku Klux Klan dräkt, så skulle det betänkas som hets emot folkgrupp, medan Burka är det inte. Ändå burka och ku klux klan dräkten ganska lika.
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag håller med. Utbildning är inte alls relevant, men jag ville bara upplysa personen om min utbildning eftersom att han bad om det. Men IB som jag gick på har faktiskt väldigt svåra intagningsprov och ännu svårare utbildning i högre nivå. Heriot-Watt har heller ingen enkel utbildning att gå igenom och det stämmer inte om att man mycket väl ta sig igenom de flesta utbildningar. Jag vill säga att det är enkelt att komma in på Heriot-Watt och alla kan plugga där, men det vore en stor lögn. Det är svårt att komma in och ännu svårare att stanna kvar. Sedan tänker jag inte kommentera om en person är lika smart utan utbildning som med... |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|