| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Räcker det att lita på vad kunden uppger, eller krävs det ytterligare kontroll?
Hur skulle det vara om kunden får kryssa i en ruta på hemsidan där det står "Jag garanterar att jag är myndig eller ha målsmans tillstånd att använda tjänsten."? Eller om man beställer via SMS med texten "server 100 jag är myndig" alternativt "server 100 jag har målsmans tillstånd"? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vill man "ta tag" i saken kan man anmäla sonen för bedrägligt beteende men det spelar ingen roll för den civilrättsliga delen. Det troligaste resultatet här, om god bevisning föreligger, är åtalsunderlåtelse. Jmf. Nattklubben där den minderåriga blir utkastad, får inte pengarna tillbaka (eftersom han eller hon har betalat kontant) och sedan blir anmäld för missbruk av urkund. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om en minderårig använder en vuxens personnummer för att slinka igenom så är det ju urkundsförfalskning, men är man inte straffmyndig så speklar det ingen roll.... Men även de som är mellan 14-18 år behandlas ju med silkesvantar även om de begår urkundsförfaslkning. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
Det är nog bara att bita ihop aDonis, betala tillbaka eller försöka återbetala ett något lägre belopp.
Går föräldrarna vidare till kvällspressen så lär de gärna ta upp det. Jag kan redan nu tänka mig hur rubriken skulle se ut. 12-åring lurad... Och all reklam är inte bra reklam. |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|