FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
pluggar på hur cake php fungerar. är det så man kodar när man kodar oop? för jag är verkligen inte van vid det. lägg till mvc strukturen och jag är helt vilsen
![]() när jag följde en tutorial på nätet om hur man kodar ett forum var det 0 oop och mvc och det var väldigt lätt att förstå. övertyga mig att jag inte slösar tid på att lära mig oop + mvc + framework!!! jag menar, det tar ju tid att lära sig ett framework. är det värt att lägga ner tiden. hur kodar man utan framework? t.ex. email validation. laddar jag bara ner någon validation code från nätet och klistrar in? eller finns det någon bibliotek man kan ladda ner med klasser .tex. Email->validation och anävnder den istället för att skriva egna regEx uttryck. någon som varit där jag befinner mig nu, give me some guidance eller rekommendera någon bok som lär en hur man strukturerar upp allt! Senast redigerad av yellowdog101 den 2009-11-03 klockan 11:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är värt tiden för just ett sådant scenario som du nämnde, validering. Varför uppfinna hjulet igen när någon annan redan har gjort det? Men detta gäller på alla komponenter av en webbsida, varför skriva om kod när det finns kod med jätte stor användarbas bakom sig som gör precis vad den ska? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Ditt välutvecklade språk och dina kunskaper inom webb amazes me ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Det uppskattas verkligen! Mycket av det jag har lärt mig är tack vare alla här på WN. Positiva och kunniga människor som har motiverat mig! Försöker bara ge så mycket som möjligt tillbaka till communityn ![]() </OT> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
PHP-kod:
|