FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej ludvig, UB står för Unika Besökare och UV Unique Visitor. Fler förklaringar: Impressions = Exponeringar, visningar CPC = Cost Per Click CPA = Cost Per Action CPL = Cost Per Lead Sale = Avslut,köp Lead = Leads kan tex vara registrering för ert nyhetsbrev. Sales, Leads - Direkta avslut = köp inom 30 dagar efter klick iSale (ImpressionSale), iLead (Impression Lead) = Indirekta avslut = köp inom 30 dagar efter exponering (antal dagar varierar beroendespå vilket program det är) CTR (Click Through Rate) = Click / Impressions. Hur många procent av impressions som resulterar i ett klick = Ger en ide om hur klickvänlig annonsen är, ju högre CTR desto bättre. CR (Conversion Rate)= Sales/Unique visitors = Konvertering från besök till avslut LR (Lead Rate) = Clicks / leads. Förhållandet mellan hur många click som leder till ett lead. AOV = Average Order Value = Order Value / Antal Sales = Snittordervärde EPC = Earnings per click Vänligen/ Caroline |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|