Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Passa er för Infracom/Icwebb eller JX

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-31, 16:52 #41
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2004
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

JX sålde mig som windowskund till TBA före sommaren. För några veckor sen fick jag en faktura avseende mail hos JX för perioden efter det på 45kr och även samma dag en faktura och info från Infracom om att JX sålt mig även till dem, nu 3 månader efter den förra försäljningen till TBA.

JX lovade att fixa allt men idag kom det ändå påminnelsekrav och hot om inkasso om den där fakturan på 45kr som nu kostar 90kr...

Kan man ta betalt för att vara tvungen att reda ut sånt här och vara tvungen att skicka brev med bestridan osv?
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-31, 20:05 #42
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar

Helvetet fortsätter. Idag fick jag inkassokrav för det konto jag tidigare i år sagt upp hos JX. Och som jag efter att ändå ha fått fakturor för perioder efter min uppsägning bestridit både hos JX direkt och hos Webcredit som sköter deras fakturering.

Ingen av dem har bekräftat att jag bestridit fakturan. Likadant med Infracom. När ska skiten ta slut?

Någon som har förslag på hur jag tar detta vidare?

//Andreas
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-31, 20:28 #43
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Dom jag har fått har jag skrivit "bestrider" på och returnerar. Hittills har jag fått ett inkasso och när jag då ringde upp och sa att det var ett lagbrott att inkassera bestridna fakturor fick dom kalla fötter.

Det var iofs inte från Webcredit utan Betalningscentralen.

Efter det har det varit tyst.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-31, 20:44 #44
Andreas Bards avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar

Tack för tipset Thomas. De första fakturorna fick jag från Betalningscentralen men nu kom de från Webcredit. Hat kontaktat dem via mail denna gång för att se om de gör något åt det. Jag ska ta och göra det skriftligt igen också som du gjort.

Ett samtal skadar väl knappast heller.

//Andreas
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-31, 20:50 #45
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Originally posted by Andreas Bard@Oct 31 2007, 20:05
Helvetet fortsätter. Idag fick jag inkassokrav för det konto jag tidigare i år sagt upp hos JX. Och som jag efter att ändå ha fått fakturor för perioder efter min uppsägning bestridit både hos JX direkt och hos Webcredit som sköter deras fakturering.
Ingen av dem har bekräftat att jag bestridit fakturan. Likadant med Infracom. När ska skiten ta slut?
Någon som har förslag på hur jag tar detta vidare?
//Andreas
Jag befinner mig också i ett himla strul. Har fått ett tidigare inkassokrav. Efter tre samtal med med Betalningscentralen skall nu åtminstone en av fakturorna vara bortplockade. Förhoppningsvis fler.

Betalade dock det första inkassokravet trots att det var felaktigt. Var mest för att det var så begränsat med tid och att jag var rädd för att det inte skulle ordna upp sig. Det är inte så lätt när man möter den här situationen för första gången. Hur som helst har de pengarna inte returnerats trots uppmaning per telefon.

Egentligen borde jag väl bestrida fakturorna.
NOTERA att jag inte ens har mottagit originalfakturorna!
Kan det verkligen vara juridiskt riktigt att skicka ut inkassokrav med pålagd påminnelse- och inkassoavgift när jag inte har fått originalfakturorna?

Enligt den här kontaktpersonen på BC som jag talade med har jag tydligen fått fakturor från JX under hela året. Perioder som jag redan har betalt. Jag har nämligen betalt ett år i förskott (Finns/fanns det ens något annat betalningsalternativ?).

Problemet verkar vara att JX har en felaktig adress, så alla fakturorna har returnerats. Men när BC tar över med inkassokravsdelen skickar de plötsligt till min folkbokförda adress.

Så efter mycket strul och, äntligen ett hopp om att det skulle vara över, damp det ner ett Nytt inkassokrav idag från Webcredit (som såvitt jag har förstått det är samma bolag som Betalningscentralen).

Har tre gånger idag men ingen som svarar. Inte kul med sådant här strul och hot om kronofogden.

Edit: Sådär. Skickade iväg ett mail via deras webbsida. Det kan ju aldrig skada som sagt.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-31, 21:53 #46
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibels avatar

Har någon problem med fakturor så hör av er till oss också, så kan vi riva i åt BC/WCS.
Sist vi gjorde det löste det sig för de kunder som hade funderingar vid den tidpunkten.

Jag går inte in på unika fall på WN, men ring mig gärna så kan vi snacka lite och kolla hur historiken ser ut så fixar jag det medan ni är i telefonen, alternativt maila.
Mig når ni på direktnr. 0765833333 mellan 11-23 eller e-post [email protected]

Jag har närapå daglig kontakt med dem och kan om så behövs kliva in på kontoret deras.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-03, 13:32 #47
kydyl kydyl är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Medlem

Tack david för addressen.

Visst hade inte JX någon uppsägningstid innan de sålde kontona till infracom? Och Infracom sade att inga ingångna avtal skulle ändras.

De hävdar nämligen nu att jag måste betala fram till januari 2008. Att ingenting har fungerat sen övertagandet samt att jx inte hade uppsägningstid är saker som infracom inte ens behagar svara på.

Jag har visserligen mig själv att skylla lite grann eftersom jag var dum nog att inte kontakta infracom dag1 och säga upp abbonenmanget, men men.
kydyl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-03, 15:34 #48
Decibels avatar

Decibels avatar

Citat:
Visst hade inte JX någon uppsägningstid innan de sålde kontona till infracom?
Jo, däremot har vi aldrig haft uppsägningstid på andra tjänster. Först efter överlåtelsen till Infracom ändrade vi uppsägningstiden till 0 för Premiumkonton.

30d uppsägningstid innan utgående period, du bör kunna få dessa villkor ifrån Infracom, hör av dig till [email protected] annars så får du dem av oss.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-04, 13:13 #49
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Decibel@Nov 3 2007, 16:34
Citat:
Jo, däremot har vi aldrig haft uppsägningstid på andra tjänster. Först efter överlåtelsen till Infracom ändrade vi uppsägningstiden till 0 för Premiumkonton.

30d uppsägningstid innan utgående period, du bör kunna få dessa villkor ifrån Infracom, hör av dig till [email protected] annars så får du dem av oss.
ok, men varför skrev du då såhär då den 3:e jul 2007

"JX har släppt alla uppsägningstider, vi tar iofs inte emot nya webbhotellskunder men de som finns har ingen uppsägningstid alls, ev. förutbetalda månader (ej påbörjade) återbetalas. "

(klippt från tråden http://www.webmasternetwork.se/index...=13&t=21711&hl )

Dum som man var så trodde man ju att det inte var skitsnack...
kydyl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-04, 14:43 #50
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad

Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av kydyl
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Citat:

ok, men varför skrev du då såhär då den 3:e jul 2007
JX har släppt alla uppsägningstider, vi tar iofs inte emot nya webbhotellskunder men de som finns har ingen uppsägningstid alls, ev. förutbetalda månader (ej påbörjade) återbetalas.
(klippt från tråden http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...f=13&t=21711&hl )
Dum som man var så trodde man ju att det inte var skitsnack...
Bra upptäckt! Tusen tack!

Nå Decibel, hur vill du ha det nu med uppsägningstiden, rent juridiskt?
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017