FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Jag behöver ett webbhotell med minst 5 000 MB databasutrymme och minst 300 GB trafik i månaden. Uptime på minst 97 % Det vanliga "filutrymmet" är inte lika viktigt, men 500 MB eller mer vore trevligt. Stöd för PHP och MySQL är ett krav. Jag vill gärna ha det så billigt som möjligt, gärna under 250 kr per månad inkl. moms. Några tips? Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Låter som du behöver en egen server. Tror inte du kan hitta något bra webbhotell som erbjuder detta om du inte skaffar co-location eller dedikerad server.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
D.v.s. 25 045 MB diskutrymme totalt. Varför skulle det inte finnnas företag som erbjuder 500 MB filutrymme och 5 000 MB databasutrymme för under 250 kr per månad? D.v.s. 5 500 MB diskutrymme totalt. Jag menar, det blir ju knappast så mycket dyrare rent tekniskt för ett företag att erbjuda 5 000 MB databasutrymme iställetför 5 000 MB filutrymme. Och jag är ju knappast ensam om att vara i behov av mycket datasbasutrymme iställetför mycket filutrymme, så det borde ju finnas något företag som erbjuder just sådana paket för oss som är i behov av mycket databasutrymme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Testa någon av företagen som erbjuder VPS. Det blir lite billigare än dedikerad , dock se till tt du får ordentligt med RAM tilldelat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förmodligen är det inga problem att få en databas på runt 5 GB om du verkligen behöver det - frågan är dock vad du får om du inte vill betala mer än 250 kr/mån...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Då detta måste vara ett hobbyprojekt borde väl en lösning på servrar i USA funka? Med en sådan databas och som en del i en företagsverksamhet borde det inte vara problem med att skaffa en dedikerad server eller betala vad det kostar att ha en vettig lösning för detta.
Alltså - forska på andra sidan Atlanten! VPS under 250 finns hos FS Data har jag sett, men du får knappt något minne så att köra en vettig databas på det lär du inte lyckas med...
![]() |
Svara |
|
|