FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Antar att det inte finns något sätt att chmodda så den låter mig komma åt den via FTP:n? Då är det väl htaccess som gäller, väl? Det är inget krav, vore praktiskt dock. Men inget krav som sagt, 644 blir bra om det inte går ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och ja, scriptet ligger på samma server som katalogen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
:P Hur som helst, 644 gav som sagt inte PHP läsrättigheter till mappen. Jag får varken läsa eller skriva till den från PHP eller FTP:n. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
gör det enkelt för dig. skapa en mapp med alla filer, sätt in .htaccess i den mappen och blocka alla som försöker komma åt den via webservern
i databasen har du en id->sökväg->hit_count till filerna. http://www.dinwebserver.se/phpscript...=get&id=fil_id php går in o kollar id i databasen, läser in sökvägen (/path/to/file.exe/) och skickar den som content app (eller vad det nu heter) samtidigt som den UPDATE hit_count. tada... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Att chmodda en katalog så att enbart lokala script kan skriva/läsa från den och inte besökare av min webbplats (http) verkar ju inte vara möjligt, tyvärr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan ju lägga filerna utanför webbroten och sedan hämta dom i ett php skript ( fil streaming)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hur som helst, att sätta en htaccess-fil med "deny from all" fungerar ju troligtvis exakt lika bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men vi får se - om min ekonomi blir sämre än den dåliga ekonomi jag har i dagsläget kanske jag måste börja lägga ut annonser, ja. Eller att webbhotellspriserna stiger drastiskt av någon orsak eller liknande. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|