FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan inte annat än hålla med. Allt har börjat spårat ur, svårt att veta vad TS vill få ut av det hela...
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det står i klartext men om man inte vill förstå bara hacka ner på andra så gör man inlägg som du. |
||
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
1. Stämmer 2. Stämmer, men först hotade de med åtal för varumärkes intrång och ville ha den gratis av mig. 3. Stämmer 4. ”Stort företag köps upp av andra företag” Stämmer, ”hemma.se är antagligen ointressant” Du lägger in dina egna felaktiga bedömningar, snacka om ointressant. ”TS missade chansen att sälja hemma.se för betydande belopp och är nu snopen” Återigen dina egna bedomningar som inte har med verkligheten att göra. Du vet inget om några belopp. Har jag skrivit att jag vill sälja hemma.se? 5. Stämmer men jag är inkörd på ornered.com och hade tänkt erbjuda en annan i släkten det. 6. Du ska inte prata om att gnälla. Detta måste vara den sjukaste tråden på WN i år!” Det är den gnälligaste kommentaren av alla. Kasta sten i glas hus, haha 7. Stämmer ej Senast redigerad av ornered den 2013-07-04 klockan 14:15 |
||
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
För att komma till sak igen -.. (tack för era föredrag(ni två ni vet vilka ni är: ): )
så är det för mig intressant att stanna vid punkt 3 i nedastående lista. Hur kommer det sig att det är ok att jobba med maffialiknande metoder? (om det nu är utpressning vi pratar om) Kan vi bara hålla oss på punkt nr 3 ett tag? Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det byts/handlas domännamn, patent och andra immateriella tillgångar dagligen och det är nog inte särskilt ovanligt att det uppstår turbulenta dialoger om ersättningsnivåer osv. Domännamn under .SE går att registrera enligt först-till-kvarn-principen, så det är inget fel med registreringen i sig. Skulle således inte säga att det handlar om utpressning eller "maffialiknande metoder" utan en form av affärsuppgörelse i etikens utkanter, måste dock säga att det var imponerande och väldigt innovativt att registrera dennes efternamn(hur detta nu var oregistrerat låter vi vara osagt). |
||
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Just vad gäller: Citat:
Att registreringen skett i ond tro enligt rekvisit 2, behöver dock kunna bevisas i en tvist. Citat:
Man kan kalla det för "maffialiknande metoder" eller "förbättrat förhandlingsläge", men det handlar som kippex skriver om "affärsuppgörelse i etikens utkanter" som även hittas där man minst anar det: http://www.internetsweden.se/950-000...-sa-forvanande |
|||
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Att känna sig kränkt är sååå 2013.
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Jag tycker nog att det viktigaste i denna tråd är fakta som visar att .SE:s tvistlösare inte alls är opartiska och betar på båda sidor av staketet.
|
|||
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Varje enskild tvist har sina parter, sina omständigheter, sina yrkanden och sina svar - och det är det enskilda fallet som en eller flera tvistlösare tar ställning till. Förfarandet går att läsa här: https://www.iis.se/docs/ATF-Forfaranderegler1.pdf Att aktuell tvistlösare inte kan vara engagerad i en ev. ATF rörande just detta aktuella domännamnet är ju uppenbart, då denne redan tycks vara engagerad av en av parterna. Men för ATF:s 13 tvistlösare, så är de alla verksamma inom immaterialrättsområdet - såklart, precis som de ca 1300 UDRP-tvistlösarna är det. Dessa tvistlöser några få fall per person och år genom ATF och då anser åsikter i denna tråd att det är "fullkomligt skandal" att de får vara verksamma med domänrelaterade uppdrag utanför ATF-uppdragen!? Alltså jag förstår inte konsekvensanalysen av det resonemanget - hur skulle dessa IM-jurister kunna upprätthålla sin domänkunskap eller för den delen - vad ska de leva av om de inte skulle tillåtas vara yrkesverksamma inom sin gebit? Men dessa två åsikter kanske med fördel ser att 13 juristers löner slås ut och läggs på årsavgiften för alla .se-domäner eller kanske är det bara på ATF-avgifterna kostnaden ska läggas? Själv tycker jag att det tydligt framgår vad som gäller: Citat:
.SE är enligt lag skyldig att tillhandahålla ett tvistlösningsförfarande, men möjligheten finns ju alltid att ta tvisten till tingsrätten istället, till en annan kostnad. Men med risk för att det ändå avhandlas av samma personer.. Överkurs; Jag tittade på https://www.iis.se/domaner/atf/atf-arenden/ och kikade lite på hur det sett ut genom åren och om det finns några trendslutsatser att dra, vilket jag inte tycker att det går att göra. Värt att säga är att 2013 endast avser del av år, så därför går det inte att avgöra förrän om ett halvår om det "pikar" för Bifall och jag har heller inte tagit hänsyn till om Bifallen skett pga av att innehavaren inte svarat på ATFen. Så här ser det ut i allafall: 2003 - 32 (Bifall 23 Avslag 9) Bifall = 72% 2004 - 28 (Bifall 18 Avslag 10) Bifall = 64% 2005 - 30 (Bifall 23 Avslag 7) Bifall = 77% 2006 - 43 (Bifall 28 Avslag 15) Bifall = 65% 2007 - 55 (Bifall 39 Avslag 16) Bifall = 71% 2008 - 44 (Bifall 33 Avslag 11) Bifall = 75% 2009 - 40 (Bifall 28 Avslag 12) Bifall = 70% 2010 - 72 (Bifall 47 Avslag 25) Bifall = 65% 2011 - 69 (Bifall 39 Avslag 30) Bifall = 57% 2012 - 66 (Bifall 44 Avslag 22) Bifall = 67% 2013 - 27 (Bifall 22 Avslag 5) Bifall = 81% |
|||
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Har du verkligen läst det jag skrev tidigare i tråden? Jag vidhåller att om en tvistlösare företräder en part i en tvist så blir de andra tvistlösarna mer eller mindre jäviga. Därför bör tvistlösare inte agera som ombud i tvister. Det är min åsikt, om du sen inte håller med är en helt annan sak.
EDIT: Jag kan dock hålla med om att min formulering i det inlägg du kommenterade är klumpig och saknar ett ord. Jag borde ha skrivit att ".SE:s tvistlösare inte alls alltid är opartiska". Senast redigerad av Westman den 2013-07-04 klockan 12:36 |
|||
![]() |
Stängt ämne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|