FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men du har rätt det blir som större vinst. Det är ju heltidsjobb det här med skatter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
50% är snällt räknat om man har en låg inkomst, 80%+ totalt i skatt i slutändan med alla skatter som finns i Sverige om man har mycket pengar.
Betalar knappt 2000EUR om året för privatsjukvårdsförsäkring och då en internationell som gäller hela världen exklusive USA på privatsjukhus. Och ger full vård även för cancer, hiv samt tandvård etc. Så föredrar bo i värmen med över 300 soldagar än över 2 miljoner skatt per år i Sverige som man får bajs för och värdelös sjukvård. Så mer värt flytta från Sverige om man är mer än en slav. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Skatteskulder preskriberas efter 5 år om SKV inte aktivt håller skuld i liv. Har man inga inkomster eller tillgångar i Sverige så kan dom hitta på valfri tax eller skönstaxering utan kunna få in något.
Visst du hamnar hos KFM och får betalningsanmärkning men har man ändå inte tänkt vara kvar i Sverige spelar ju ingen roll kanske. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skattejuristerna, vem jobbar dem åt, fuskarna eller skatteverket?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Eftersom att du har utgifter till vad jag förmodar är underleverantörer så är det bästa du kan göra att starta ett eget företag. Skatteverket har kvällskurser i hur det går till som är gratis att medverka i. Har du tur kan du dessutom söka starta-eget-bidrag. Det finns inga nackdelar med att ha ett företag, bara möjligheter.
Om du betalar en underleverantör med redan skattade pengar måste det företaget ändå betala moms på beloppet. Du kommer liksom inte undan. Ta hjälp av en vän som är företagare, jag kan nästan garantera att du har någon och fråga hur han/hon sköter sina fakturor.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack Alex, jag får väl konsultera med en bra revisor angående detta.
Är nog värt ett par tusen kronor i rådgivning, så att jag inte får problem senare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du bör använda en av dessa varianter:
http://www.frilansfinans.se/ https://www.coolcompany.se/ http://bolagskraft.se/ och bolagskraft är de som låter dig göra avdrag 100% i enlighet med eget AB därför rekommenderar jag dem i första hand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det var "coolcompany" jag hörde dåliga ryktem om, att de gjorde som de ville och att man inte fick pengarna. Men bara rykten ingen erfarenhet själv av dem. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|