FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men om jag frågar så här:
Hur mycket behöver jag skatta 20%-35%? på $35,000 om säg bara $15,000 är vinst? Har ingen koll alls, och om det räcker med säg 25% så kanske jag kan få denna kund att lägga det på summan, då han insisterar på att kunna visa det som utgift i sitt företag. Har inte ens koll på om jag måste skatta för allt eller endast vinsten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
$7,500 motsvarar 21%-22% av $35,000 vilket inte är så farligt, kan nog få kunden att gå med på detta att han lägger på $7,500 på $35,000, på detta vis slipper jag skatta helt och hållet. Är detta ok? ![]() Senast redigerad av Lindalicious den 2014-07-29 klockan 17:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men du har rätt det blir som större vinst. Det är ju heltidsjobb det här med skatter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Inte alls. Ditt bokföringsprogram sköter detta åt dig. Du får t.o.m. en färdigifylld exakt kopia av skattedeklarationen som du bara skriver av fält-för-fält (3-4 st) online hos SKVs deklarationstjänst.
Däremot om du ska fuska eller hålla på med gråzoner så är det defintivt en heltidssyssla och därför finns det skattejurister för detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||