| FAQ |
| Kalender |
| Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014 | |||
| Vänsterpartiet (V) |
|
8 | 5.48% |
| Miljöpartiet (MP) |
|
9 | 6.16% |
| Socialdemokraterna (S) |
|
18 | 12.33% |
| Centerpartiet (C) |
|
8 | 5.48% |
| Folkpartiet (FP) |
|
4 | 2.74% |
| Kristdemokraterna (KD) |
|
6 | 4.11% |
| Moderaterna (M) |
|
49 | 33.56% |
| Sverigedemokraterna (SD) |
|
38 | 26.03% |
| Feministiskt initiativ (F!) |
|
1 | 0.68% |
| Piratpartiet (PP) |
|
5 | 3.42% |
| Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen | |||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Nej du har fel där, Sverige kommer aldrig gå plus långsiktigt där.
Du kan inte räkna med arbetskraftsinvandringen i dina siffror, vilket helt annat. Länk du hänvisar tar upp arbetskraft invandring samt inte skiljer på grupper, så om du jämför en norsk som kommer till Sverige eller en från Somalia så fattar vem som helst att statistik blir helt fel. Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är vitalt för ett lands ekonomi... Sedan bor du väll inte ens i Sverige om jag minns rätt så du betalar väll inte svensk skatt? Senast redigerad av Lancelot den 2014-09-13 klockan 18:20 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
|
Inte helt sant det med bidragstagare, för staten har inga egna pengar. Så om folk hade fått behålla sina egna pengar istället för skatt till bidragstagare hade folk som fått behålla sina pengar ändå spenderat dom.
Nej jag bor inte i Sverige, så slipper betala för flyktingar och bidragstagare (Undantag då är moms som motsvarar mer än vad vanligt folk betalar i skatt)Det är enda problem jag inte lyckas lösa typ. Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Förstår att du som skattesmitare tänker så, men förstår heller inte varför du kvider. Du betalar ju ändå ingen svensk skatt och har egentligen ingen talan. Jag betalar mer än gärna skatt som går till att bygga upp ett lands alla delar, är bildad nog att veta att allt inte bara går till bidragstagare.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
|
Problemet är väldigt stor del är snyltare som lever på höginkomsttagare skattepengar eller andra typer av skattepengar.
Jag personligen föredrar dom länder med 0% skatt där folk får ta eget ansvar och välja vad man vill ha i livet. Då får man prioritera. Kommuner är expert slösa på skattepengar på alla möjliga idiotiska saker till extrema omkostnader. Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ge gärna ett exempel på ett land dr man betalar 0% skatt och allt fungerar bra. Vem ska betala för vägarna, skolorna, institutionerna, infrastrukturen och allt annat som bygger upp ett land? Moderaterna t.ex vill ju att vi blir lite mer som USA, men hur har det gått för USA egentligen? Det har rent utav gått åt helvete... |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
|
UAE har exempel 0% skatt, liksom Bahrain, Qatar etc och finns även många länder med låg skatt.
Skolor får folk betala själva, det är rättvist alla fall. Infrastruktur kan staten ta via naturtillgångar samt vägtullar. Dom länderna har ju olja som räcker för betala infrastruktur som vägar och så, Sverige har med malm och skog etc som hade kunnat täcka infrastruktur. Och dom länderna har betydligt bättre vägar än Sverige. Jag reser väldigt mycket, varje månad typ. Afrika, Mellanöstern, Asien etc. Visst finns det problem i alla länder av något slag. Fast ändå rättvist folk får ta hand om sig själva. Även om folk inte har pengar äger dom ofta sin mark, hus eller odlar mat själv till viss del. Så även utan pengar kan dom ändå i regel överleva rätt okej ändå sett till landet levnadsstandard. Och saker är ofta mer smidigare i dom länderna, enda jag kan tycka är lite jobbigt är morgon bönen när man ligger och vill sova och bor bredvid en moské. Är ingen morgon människa. Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Parable..._broken_window Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
|
Citat:
Så jag skapar jobb, politiker och staten skapar inte jobb. Dock ska dom ha väldig hög skatt för mina anställda. Hade skatt varit lägre hade jag anställd mer folk i Sverige, men övriga nya anställda kommer bli utomlands sedan för inte ekonomiskt ha anställda i Sverige mer än dom nödvändigaste. Finns många svenskar som gärna jobbar utomlands och för sol o värme på köpet o bättre levnadsstandard än i Sverige. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv