FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ska numret anges utan landskod?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Conny: När du ändå är igång. Kan du inte fixa ihop ett där man fyller i nummer och meddelande sedan trycker skicka. När det är skickat kommer man till en annan sida där man kan skicka igen. Som det är nu, står det bara "Skickar...." sedan händer det inte mycket mer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det finns en echo som man kan ta bort om man använder den i en riktig implementation och sen får man bygga ett användargränssnitt, ovanpå det. Men sure det går ju enkelt att snitta ihop en app med ett inmatningsfält och en skicka knapp. Fast man bör ju komma till samma sida, så den anropar sig själv, om man kör en webbapp. Får se vad jag kommer fram till efter nästa fikapaus.... Jag kanske överraskar mig själv.... Senast redigerad av Conny Westh den 2013-07-23 klockan 19:20 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
OK, här kommer en komplett webblösning där man kan skicka SMS via sms.inleed.se och deras sms-API.
autoload.php ska ligga i en underkatalog som heter 'lib'. PHP-kod:
PHP-kod:
Webbsidan SmsForm.php för att testa applikationen. Man behöver först skaffa en sms-nyckel från http://sms.inleed.se för att köra detta. SMS-Nyckeln matar man in i det första fältet på webbsidan. Men det är ganska självförklarande när man väl ser webbsidan. PHP-kod:
Senast redigerad av Conny Westh den 2013-07-24 klockan 15:10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
ConnyWesth goes wild! Det gillas :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tack Conny! Du har möjligtvis inte en liknande för linux som man kan använda på sin sida..
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
|
Citat:
Om man lägger ut den på en öppen sida kanske man ska lägga till escape-skydd mot injection-kod, ska strax fixa det. Senast redigerad av Conny Westh den 2013-07-25 klockan 01:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
|
Nu har jag lagt upp sidan på http://test.verimentor.se/inleed/sms/ så det går att köra publikt för den som vill testa utan att installera på egen burk.
Detta rullar på en Linuxserver. Jag såg att man måste ändra includepath från '/lib/...' till 'lib/...', detta beror på att det funkade lokalt för mig för jag satte upp den lokala katalogen i min testrigg att vara root men så är det normalt inte vid en "riktig" installation. Sen måste man även vara noga med att döpa filnamnet 'SmsUtility.php' eftersom Linux-miljön är känslig för gemener/versaler vilket inte Windows-miljön är. Men i övrigt är koden exakt densamma i Windows och Linux-miljön. Varsågod och testkör, men registrera dig först på sms.inleed.se så du får en sms-nyckel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
|
Här är källkoden till den uppdaterade SmsForm.php. De övriga filerna 'autoload.php' och 'SmsUtility.php' är oförändrade:
PHP-kod:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|