Citat:
Ursprungligen postat av Helix
Nilsson,
Bineros svar här ger en mycket klarare bild av ditt problem. Man har inte gjort någon migrering eller förändring av dina befintliga webbplatser, vilket men fick intryck av dina många inlägg. Du har därmed kört felfritt mer eller mindre över 1 år.
Du har inte haft problem förrän du nu har 3-4 månader sedan flyttat en specifik webbplats från en windows2000/IIS6 miljö till Binero och denna webbplats är nyckeln till allt detta och alla dessa inlägg.
Sen måste jag säga att vissa måste lära sig att utveckla på ett korrekt sätt. Flyttar man, uppgraderar eller liknande så måste man testa innan man genomför sådana drastiska förändringar i sin hosting. Alla vet att saker som kan fungera på ett webbhotell inte fungerar på andra. Man kör alltid tester på en sekundär installation av en sida, testar,testar och åter testar innan man flyttar - om det är en så kritisk webbplats.
Sedan har jag ingen förståelse att du i något inlägg mer eller mindre skulle ge de skulden att din rörelse faller med detta. Det är en webbplats så du kan i lugn och ro lägga på annat webbhotell, det tar ju idag oftast inte mer än 24 timmar att bara flytta en webbplats. Att ha "alla sina ägg i samma korg", som kostar 138 kr i månaden verkar ju vara något ogenomtänkt, på gränsen till korkat och man bygger sin verksamhet på ett enda webbhotell.
|
Förutom en del rena felaktigheter i ditt påstående som jag lämnar därhän för att jag inte pallar med mer fjanterier så skall jag göra ett försök att förklara för dig att man kan utläsa mycket mer än en sak ur människors beteende, trots att jag nu lagt detta bakom mig och fattat hur Binero funkar, så skall jag ha vänligheten att förklara detta även för dig så kanske du får värdefull kunskap med dig.
Man kan till exempel läsa så här på annat forum (idg.eforum.se):
"Jag har efter mycket diskussioner fått veta av Citynetworks support att deras servermiljö inte klarar av klassisk ASPs sessionshantering. ... då funkar inte sessionerna längre då vi blir utkickade efter några minuters inaktivitet. Nu har jag fått veta av deras support att detta beror på att sessionerna hamnar på en separat server och sidan ligger på en klustrad servermiljö så vid olika anrop kan man hamna på olika servrar och därmed tappa sessionen. ...":
Jag kan alltså... med anledning av att jag numera fått den smärtsamma kunskapen om hur obetydlig Binero anser att jag är, och hur lite de bryr sig om huruvida mina siter funkar eller ej, anta att när de får för sig att göra som Citynetworks så ryker mina siter utan att Binero lägger speciellt många tankar bakom detta. Jag är inte ens säker på att de tycker att jag är tillräckligt mycket värd att de gör sig besväret att ens informera mig, detta för att jag insett att deras support efter alla frågor jag ställt SEDAN strulet uppdagades, inte visade någon som helst kompetens i vad som händer. Här drar jag slutsatsen att ingen ens vet om att deras nya häftiga system kommer att innebära att så gott som samtliga asp-siter slutar att fungera. (Jfr, tog mig 3 månader av kontakt med supporten att ens få reda på att asp filhantering inte funkar på deras system)
Det är då mitt företag ryker, det är vad jag befarar kommer att hända. Om du läst inläggen hade du antagligen snappat det men eftersom du inte kunde utläsa det så har jag nu förklarat detta. Du är förmodligen Linuxanvändare så du har ditt på det torra för närvarande. Yay, good for you. Grattis
/Charina Nilsson