Kom ihåg mig?

Webbhotellens ekonomi och priser - flyttade inlägg

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-09, 19:39 #1
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Flitig postare

Question Webbhotellens ekonomi och priser - flyttade inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av stefanh Visa inlägg
Alltså Citynetwork, ert webhotell är så totalt jävla värdelöst så det inte är sant. Inte konstigt att ni har det så jävla billigt, trycker ju förfan in allt på en av samma server och lurar era kunder. Helvetes jävla idiot säger jag bara.
Tycker faktiskt att problemet ligger hos kunden. Då det är dom som väljer att betala så pass lite pengar i månaden o förvänta sig att man faktiskt får kvalité för 79 kr i månaden ?

Tror ingen heller missat att jag ogillar citynetworks säljteknik!

Men det har vi fått svar på tidigare från Citynetwork killen på WN, att citynetwork översäljer mer en gärna och erbjuder paket som inte ens går att uppnå. 200 gb utrymme 5000 gb trafik etc. Sen erbjuder dom säkert på de 0.001% max cpu användning och 0.1 mbit/s trafik

Såg även just nu att citynetwork har en strålande kampanj 10 kr / månad för webbhotell i ett år!

Så passa på och köp ett du med ^^
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 20:31 #2
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Tycker faktiskt att problemet ligger hos kunden. Då det är dom som väljer att betala så pass lite pengar i månaden o förvänta sig att man faktiskt får kvalité för 79 kr i månaden ?
Allt är naturligtvis relativt, 79kr/mån är 948kr/år och det är svårt för mig att uttrycka mig objektivt, men det är min personliga uppfattning att för nästan 1000kr/år så är det självklart att man förvänta sig kvalitet för dom pengarna, vilket jag vet även är CNs mål, men sedan stöter man på patrull, men det är en annan sak.

Senast redigerad av Danielos den 2012-06-09 klockan 20:35
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 22:38 #3
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Allt är naturligtvis relativt, 79kr/mån är 948kr/år och det är svårt för mig att uttrycka mig objektivt, men det är min personliga uppfattning att för nästan 1000kr/år så är det självklart att man förvänta sig kvalitet för dom pengarna, vilket jag vet även är CNs mål, men sedan stöter man på patrull, men det är en annan sak.
Danielos!

ja jag håller med dig att man kan förvänta sig någon typ av stabilitet.

Men jag menar att har man kampanj och såna speciella konton som cn erbjuder så sätter man sig själv i skiten. Det är tyvärr den smällen som företaget bakom cn får ta när kunderna gnäller att de går trögt etc, men det är ju för att dom säljer helt horribla konton till storlekar som inte ens är rimmigt. Och får man in många nya kunder på 120 kr om året så har man kanske fått lite för mycket kunder som helt enkelt belastar samtliga system och då hinner cn inte med att bygga ut sin park på grund av anstormningen av nya kunder.

Jag vet själv hur de kan vara om servrar går tungt det blir mer eller mindre ett helvete att få ordning på. Allt handlar ju oftast om god planering men ibland sker en förändring för fort för att det ens ska gå att lösa på kort tid.
Oläst 2012-06-09, 22:47 #4
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Fast dom säljer ju en tjänst med förlust, enkelt översatt är ju om du använder max så betalar andra kunder för ditt användande.

Nu är det ju så att väldigt liten del av kunderna använder ens i närheten av det, dock är ju problemet att dom inte ens klarar av det som det är idag.

Fast tycker inte man kan förvänta dig så mycket när man betalar en pizza i månaden, är ju ingen som gnäller på forum för dom fick sin pizza med förlite ost på eller att det var segt/långtid för dom att få sin pizza.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 23:07 #5
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Fast dom säljer ju en tjänst med förlust, enkelt översatt är ju om du använder max så betalar andra kunder för ditt användande.

Nu är det ju så att väldigt liten del av kunderna använder ens i närheten av det, dock är ju problemet att dom inte ens klarar av det som det är idag.

Fast tycker inte man kan förvänta dig så mycket när man betalar en pizza i månaden, är ju ingen som gnäller på forum för dom fick sin pizza med förlite ost på eller att det var segt/långtid för dom att få sin pizza.
Håller med Patrik! Det är som att jag går till ika en gång i veckan och köper godis för 100 kr. Då har jag till o med betalat mer för godis en på mitt webbhotell som jag faktiskt livnär mig på om jag är företag

Drar i detta exempel e-handel vilket vi sett andra skrivit om tidigare att dom haft problem och förlorat 1000 tals kr. när tex binero/loopia mf legat nere.
Oläst 2012-06-09, 23:20 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Håller med Patrik! Det är som att jag går till ika en gång i veckan och köper godis för 100 kr. Då har jag till o med betalat mer för godis en på mitt webbhotell som jag faktiskt livnär mig på om jag är företag

Drar i detta exempel e-handel vilket vi sett andra skrivit om tidigare att dom haft problem och förlorat 1000 tals kr. när tex binero/loopia mf legat nere.
Nu är det ju dock ganska många privatpersoner idag som just på grund av priset köper webbhotellkonton till en personlig blogg, ett skolprojekt, en ideell förening eller annan hobbyverksamhet + att även företag gärna vill minimera sina utgifter. Det är knappast så att Binero eller City Network saknar kunder.
Oläst 2012-06-09, 23:36 #7
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Nu är det ju dock ganska många privatpersoner idag som just på grund av priset köper webbhotellkonton till en personlig blogg, ett skolprojekt, en ideell förening eller annan hobbyverksamhet + att även företag gärna vill minimera sina utgifter. Det är knappast så att Binero eller City Network saknar kunder.
Självklart är det så. Som jag skrivit tidigare i andra delar av forumet så förstår jag verkligen att man som privatperson köper ett webbhotell. Men majoriteten är ju faktiskt företag i alla fall dem som gnäller mest om det är något problem som uppstår med tjänsten/tjänsterna. Jag hoppas verkligen inte jag framstår som någon som tycker att du som privat ska behöva betala mer. Jag lägger mig faktiskt mest i företags marknaden.

Och hobbyprojekt som sagt klart man väljer något billigt för då har man oftast inte lika stora krav som när man blandar in pengar.

De kunder binero/CitryN tappar får dom ju igen ganska snabbt med tanke på priset och marknaden. Det är ju dessa som framstår som jättar på svenska marknaden. Men för att kunna hålla sig där måste man tydligen erbjuda sina kunder 200 GB utrymme och 5000 GB trafik vilket är ganska orimligt i mina ögon.

Senast redigerad av ZynX den 2012-06-09 klockan 23:39
Oläst 2012-06-13, 14:02 #8
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Men Binero är inte särskilt billiga .. City Network vet jag inte priserna på. Jag förstår att man vill ha så lågpris som möjligt för sin blogg och skolprojekt.

Men att som företag välja det billigaste på marknaden , är inte så begåvat.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 23:20 #9
Yllas Yllas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Yllas Yllas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Självklart är det ju så att det är alldeles för låga priser men det är ju bara dumt och klantigt av CN och övriga som kör sina hotell i botten när de fungerar så dåligt.
När man försöker locka in kunderna med priser och prestanda och sedan inte leverar och man får en tråd som denna tex.
Yllas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-16, 11:05 #10
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
Binero (2011-04):
Anställda: 19
Omsättning: 26.8M kr
Resultat e. finansnetto: 28.000 kr (0.8%)
Resultat: 28.000 kr

CityNetwork (2011-12):
Anställda: 11
Omsättning: 16.9M kr
Resultat e. finansnetto: 55.000 kr (1.03%)
Årets resultat: 12.000 kr

EgenSajt (Web 2.0 AB, 2011-04):
Anställda: 1
Omsättning: 789.000 kr
Resultat e. finansnetto: 16.000 kr (2.28%)
Årets resultat: 14.000 kr

Loopia AB (2011-12):
Anställda: 22
Omsättning: 75M kr
Resultat e. finansnetto: 18.4M kr (25.36%)
Årets resultat: 10.2M kr

Space2U Webhosting AB (2011-04):
Anställda: 8
Omsättning: 18,5M kr
Resultat e. finansnetto: 5.2M kr (28.82%)
Årets resultat: 3.7M kr

Vad kan man dra för slutsats? Att rikta sig till Kreti och Pleti kanske inte är det bästa
om man är ute efter att tjäna pengar. Loopia är undantaget men de är absolut störst
på marknaden och varken Binero eller City Network verkar ta några betydande kunder
från dem (de ökade sin omsättning med 14%, 10M mellan 2010 och 2011).

Att slita röven av sig för att tjäna 12000, 14000 eller 28000 respektive är nog inget jag
skulle palla av i alla fall. Det känns som man måste vara extremt långsiktig om man
har målet att sälja på volym och att prisa sig till kunderna. Men hur länge orkar de fortsätta?
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017