Kom ihåg mig?

Tjänst för kundtjänst

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-28, 08:19 #1
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Standard Tjänst för kundtjänst

Vi på ServIT jobbar med telefoni och callcenterlösningar sedan länge. Vi är nu i startgroparna för att lansera en ny bredare tjänst under namnet "ServIT eHelpdesk", som är en nätbaserad lösning för en kundtjänst. Målgruppen är alla företag som har någon form av supportfunktion, t.ex. e-handlare.

Tjänsten är tänkt som ett stöd för att, på ett enhetligt sätt, kunna sköta sin support och sina kundkontakter, med funktioner för ärendehantering, telefoni, chatt, mail, kundregister, statistik etc.

Vi tar tacksamt emot alla tips/synpunkter.
Adressen är: http://ehelpdesk.servit.se

För er som vill göra en någorlunda seriös test (lägga ett par timmar på detta) så erbjuder vi ett par bio-biljetter som tack och även ett deltagande i en utlottning av en iPad2.
Det vi vill ha då är en rapport på åtminstone en A4 med feedback om vad som känns bra & dåligt. Skicka PM eller kontakta oss på [email protected] om du vill delta i detta.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-28, 09:20 #2
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 146
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 146
Har inte tid att göra ett grundligare test (dessutom är jag knappast rätt målgrupp), men ett par kommentarer angående designen:

1) Bakgrunden (den blårandiga) ser ut som om den är från början av 2000-talet, vilket gör det första intrycket rätt dåligt. Tycker helt enkelt att sidan blir lite för amatörmässig med nuvarande bakgrund.

2) Gillar heller inte hur bakgrunden i den centrerade delen ser ut, den samspelar heller inte med den blårandiga bakgrunden på bra sätt.

3) Om jag inte är helt blind har ni olika typsnitt i översikt-rutan och övrig text? Kanske ser fel då texten är i olika färg etc, men gillar varken Arial eller hur rutan ser ut.

Det huvudsakliga misstaget är i mitt tycke dock att ni har två identiska call-to-action-knappar. Ert mål för den som besöker sidan för första gången är ju ett de ska prova på, därför bör ni ändra färg på loginknappen. Eventuellt bör ni även flytta den, men hur som helst, att ha två stora gröna knappar bredvid varandra är i mitt tycke ett stort no-no som garanterat minskar konverteringsgraden och förvirrar besökaren.
ADRTCK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-28, 09:49 #3
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Ursprungligen postat av ADRTCK Visa inlägg
Har inte tid att göra ett grundligare test (dessutom är jag knappast rätt målgrupp), men ett par kommentarer angående designen:

1) Bakgrunden (den blårandiga) ser ut som om den är från början av 2000-talet, vilket gör det första intrycket rätt dåligt. Tycker helt enkelt att sidan blir lite för amatörmässig med nuvarande bakgrund.

2) Gillar heller inte hur bakgrunden i den centrerade delen ser ut, den samspelar heller inte med den blårandiga bakgrunden på bra sätt.

3) Om jag inte är helt blind har ni olika typsnitt i översikt-rutan och övrig text? Kanske ser fel då texten är i olika färg etc, men gillar varken Arial eller hur rutan ser ut.
Tack för feedback. Vi har alltid, medvetet, hållit "ner" designen och får ibland synpunkt på att det ser "gammeldags" ut. Vi har traditionellt riktat oss till en målgrupp med etablerade (äldre) företag där tror jag detta har fugerat bra. Det kan nog vara så att det fungerar sämre mot en mer "internet-savvy" målgrupp... Ska fundera på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av ADRTCK Visa inlägg
Det huvudsakliga misstaget är i mitt tycke dock att ni har två identiska call-to-action-knappar. Ert mål för den som besöker sidan för första gången är ju ett de ska prova på, därför bör ni ändra färg på loginknappen. Eventuellt bör ni även flytta den, men hur som helst, att ha två stora gröna knappar bredvid varandra är i mitt tycke ett stort no-no som garanterat minskar konverteringsgraden och förvirrar besökaren.
Tack. Självklart. Vi ser över detta.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-28, 10:16 #4
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 146
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 146
Citat:
Ursprungligen postat av Conth Visa inlägg
Vi har traditionellt riktat oss till en målgrupp med etablerade (äldre) företag där tror jag detta har fugerat bra.
Ja, vår huvudsakliga målgrupp är mer eller mindre vana internetanvändare, så det är ur det perspektivet som jag ser det hela.
ADRTCK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-28, 12:55 #5
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Ursprungligen postat av ADRTCK Visa inlägg
Ja, vår huvudsakliga målgrupp är mer eller mindre vana internetanvändare, så det är ur det perspektivet som jag ser det hela.
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s Visa inlägg
Ni skulle aldrig kunna locka mig som yngre användare med den typen av design, tyvärr.
Bara för att förtydliga (om det är oklart). Tjänsten är framförallt ett "internt" stödsystem, dock med vissa interface mot slutkunderna, t.ex. telefoni, e-postutskick och t.ex kontaktformulär (här kan man skapa en egen css fil). Bra att få synpunkter på designen, bara man är medveten om att det inte är tänkt för era kunder (som innehavare av en kundtjänst) utan för er interna hantering.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-28, 09:46 #6
acidflashs avatar
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
acidflashs avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
Jag tar och testar tjänsten och återkommer.

Dock noterade jag en sak på eran TOS under Uppsägning där börjar meningen med "Kundne"

/Jonas
acidflash är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-28, 09:51 #7
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Ursprungligen postat av acidflash Visa inlägg
Jag tar och testar tjänsten och återkommer.

Dock noterade jag en sak på eran TOS under Uppsägning där börjar meningen med "Kundne"

/Jonas
Tack
Fixat.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-28, 10:43 #8
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Första reaktionen, var "Oj", i bemärkelsen att en nylanserad tjänst med detta utseende inte rimmar för mig.

Jag får intrycket av (när jag surfar runt på de sidor som man kommer åt utan registrering) att ni är väldigt kunniga tekniskt men med ingen kunskap om design med fokus på användarvänlighet.

Ni skulle aldrig kunna locka mig som yngre användare med den typen av design, tyvärr.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-28, 13:28 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s Visa inlägg
Första reaktionen, var "Oj", i bemärkelsen att en nylanserad tjänst med detta utseende inte rimmar för mig.

Jag får intrycket av (när jag surfar runt på de sidor som man kommer åt utan registrering) att ni är väldigt kunniga tekniskt men med ingen kunskap om design med fokus på användarvänlighet.

Ni skulle aldrig kunna locka mig som yngre användare med den typen av design, tyvärr.
Håller inte alls med dig vad gäller användarvänligheten. Det är snabbt, rent och överskådligt. Sedan är designen relativt ålderdomlig och ser lite amatörmässig ut men fungerar tjänsten i övrigt riktigt bra så är det nog ändå mindre relevant.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-28, 18:31 #10
acidflashs avatar
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
acidflashs avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
Vet inte riktigt hur ni andra ser det, men jag upplever programvaran som man använder sig av fattas det funktioner i.
T.ex om jag loggar in som SIP så kanske jag också vill ha chat.. Men de verkar ju inte direkt gå, eller har jag missa nått?
acidflash är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017