![]() |
Tjänst för kundtjänst
Vi på ServIT jobbar med telefoni och callcenterlösningar sedan länge. Vi är nu i startgroparna för att lansera en ny bredare tjänst under namnet "ServIT eHelpdesk", som är en nätbaserad lösning för en kundtjänst. Målgruppen är alla företag som har någon form av supportfunktion, t.ex. e-handlare.
Tjänsten är tänkt som ett stöd för att, på ett enhetligt sätt, kunna sköta sin support och sina kundkontakter, med funktioner för ärendehantering, telefoni, chatt, mail, kundregister, statistik etc. Vi tar tacksamt emot alla tips/synpunkter. Adressen är: http://ehelpdesk.servit.se För er som vill göra en någorlunda seriös test (lägga ett par timmar på detta) så erbjuder vi ett par bio-biljetter som tack och även ett deltagande i en utlottning av en iPad2. Det vi vill ha då är en rapport på åtminstone en A4 med feedback om vad som känns bra & dåligt. Skicka PM eller kontakta oss på [email protected] om du vill delta i detta. |
Har inte tid att göra ett grundligare test (dessutom är jag knappast rätt målgrupp), men ett par kommentarer angående designen:
1) Bakgrunden (den blårandiga) ser ut som om den är från början av 2000-talet, vilket gör det första intrycket rätt dåligt. Tycker helt enkelt att sidan blir lite för amatörmässig med nuvarande bakgrund. 2) Gillar heller inte hur bakgrunden i den centrerade delen ser ut, den samspelar heller inte med den blårandiga bakgrunden på bra sätt. 3) Om jag inte är helt blind har ni olika typsnitt i översikt-rutan och övrig text? Kanske ser fel då texten är i olika färg etc, men gillar varken Arial eller hur rutan ser ut. Det huvudsakliga misstaget är i mitt tycke dock att ni har två identiska call-to-action-knappar. Ert mål för den som besöker sidan för första gången är ju ett de ska prova på, därför bör ni ändra färg på loginknappen. Eventuellt bör ni även flytta den, men hur som helst, att ha två stora gröna knappar bredvid varandra är i mitt tycke ett stort no-no som garanterat minskar konverteringsgraden och förvirrar besökaren. |
Jag tar och testar tjänsten och återkommer.
Dock noterade jag en sak på eran TOS under Uppsägning där börjar meningen med "Kundne" /Jonas |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Fixat. |
Citat:
|
Första reaktionen, var "Oj", i bemärkelsen att en nylanserad tjänst med detta utseende inte rimmar för mig.
Jag får intrycket av (när jag surfar runt på de sidor som man kommer åt utan registrering) att ni är väldigt kunniga tekniskt men med ingen kunskap om design med fokus på användarvänlighet. Ni skulle aldrig kunna locka mig som yngre användare med den typen av design, tyvärr. |
Kolla indata, skickar jag tex in ' vid inloggning hanterar ni ej detta.
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson