Kom ihåg mig?

PatrikWeb intagen till förhör enl idg

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-16, 17:28 #10
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Fast om du har Pirate Bay som kund är det ju ganska uppenbart utan att du läser deras e-post? Det finns ju fall där det är mer eller mindre självklart att webbhotellet agerar olämpligt och stödjer sådan verksamhet. Sedan kan och ska naturligtvis inte ett webbhotell gå in och rota i kunders filer och data precis som du säger utan inblandning från rättsväsendet.
Men nu var det ju inte TPB som Patrikweb hostade, utan TTI. En för mig helt okänd sida, även om jag utgår ifrån att Patrik vet vad det är för typ av tjänst. Men bara det faktum att den inte är öppen för alla, utan är ett slutet sällskap, gör att man utifrån domen mot TPB inte per automatik kan säga att TTI är en olaglig tjänst. Det sprids tex upphovsrättsskyddade filer mellan vänner även via MSN Messenger, men ingen vill väl hävda att den tjänsten skulle vara olaglig baserat på domslutet mot TPB?

Men om jag förstår dig rätt så anser du att hostingbolagen bör avgöra vilka webbtjänster som är lämpliga? Jag vill påminna om att ”hostingbolagen” även innefattar Patrik. Det kommer faktiskt som en överraskning att du har så höga tankar om Patrik att du vill att han ska vara med och fatta beslut om vem som får och inte får hosta en webbsida i Sverige. Finns det kanske fler samhällsfunktioner som du skulle föredra om Patrik tog över personligen, istället för respektive myndighet?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017