Citat:
Ursprungligen postat av lazat
Oj vad jag skulle vilja kommentera detta men det får jag inte enligt mitt avtal. :-)
|
Kommentera p.g.a. ditt avtal? Ni kan väl avtala bort att du explicit inte får berätta hur eran "volym-rabatt" ser ut. Ni har väl knappast avtalat om att aldrig få nämna hur registryt arbetar? Men, jag vet ju förstås inte exakt hur varken erat eller andras "ÅF"-avtal är utformade.
Det är väl i viss mån rätt förståeligt att större "kunder"(registrarer) bör erhålla rabatt/bonus/premier då det motiverar dem att sälja fler domäner, tycker iaf jag. Visst nu kommer säkert någon tycka att det är fel ur konkurrensavseende och att det skapar pris-barriärer som nykomlingar får svårt att kläcka.
I motsats till det, så har säkert .SE gjort någon intern analys som visar på att en degressiv prisstege inte är att föredra, eller så styrs det av toppdomänlagen?
Om man nu kan se det som en liten likhet, skulle jag vilja säga att .SE tillämpar ungefär samma system fast där alla likställs efter 100 domäner(den mängd som ingår i års-avgiften).. Nu kanske man får några fingervisningar om att det inte alls är någon likhet