Kom ihåg mig?

Webhotell testade, svenska och utländska

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-19, 20:58 #1
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Det där resonemanget förstår jag inte alls.
Det är ju mycket enklare och snabbare att säga det man vill ha sagt i telefon än att behöva skriva ner allt och skicka det i ett mail. Brytpunkten borde istället vara hur viktigt det är för kunden eller vad det gäller(hur tekniskt avancerat det är och om det kräver någon åtgärd som är svårt att göra direkt i telefonen).
Tycker att det är en myt att saker skulle gå snabbare att ta via telefon, iallafall om leverantören har acceptabla svarstider via mail (~10min).

Jag kan gå med på resonemanget att det i vissa fall kan gå fortare för kunden att rabbla ur sig vad den vill per telefon. Men jag är övertygad om att tiden från att ärendet öppnas till att det stängs är mycket kortare via mail än telefon i de flesta fall. Tex i de fall då ärendet behöver tas med en tekniker så går det bra mycket snabbare att lägga över mailet till en tekniker, han kikar på det och problemet är löst istället för att du ska behöva uppsöka/ringa teknikern och återigen rabbla upp det som kunden sa på telefon med risk för att missa något.
Samma sak gäller även med många av dom mindre avancerade ärendena. Den tid det tar för kunden att presentera sig och förklara sitt problem via telefon, på den tiden så har kunden oftast redan fått sitt ärende besvarat om det kommit in via mail, iallafall hos oss.

Sen finns det väl en ekonomisk aspekt i det där också. Skulle alla kunder använda telefonsupport skulle webbhotellen behöva anställa fler (oavsett om webbhotellet heter Space2u, Binero, Loopia etc). Eftersom att telefonsupport är mera tidsödande så krävs det fler personer som hanterar alla ärenden och därmed så blir det i slutändan dyrare för kunden.

Det här är ju dock bara min åsikt, jag bojkottar tex Telia bara för att dom inte erbjuder support via mail eftersom att jag avgudar mail och ogillar telefoni. Men det finns ju många som tycker precis tvärtom och det köper jag
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017