Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webhotell testade, svenska och utländska

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-12, 12:20 #1
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Är inte alltid livesupport fungerar så bra, speciellt inte på utlänska servrar. Många ggr blir man bara kopplad till Indien (oavsett vad dom säger, finns flertal som kommenterat detta på flertal betygssajter) och då kan dom inte hjälpa en med vissa saker. Man blir placerad i ett ticketsystem bara.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-12, 12:38 #2
dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs Visa inlägg
Är inte alltid livesupport fungerar så bra, speciellt inte på utlänska servrar. Många ggr blir man bara kopplad till Indien (oavsett vad dom säger, finns flertal som kommenterat detta på flertal betygssajter) och då kan dom inte hjälpa en med vissa saker. Man blir placerad i ett ticketsystem bara.
Detta har jag märkt också hos vissa, att deras livepersonal är ett inhyrt företag utanför landet, dock har det faktiskt alltid löst sig eftersom de som svarar ändå verkar vara tekniker som klarar av en hel del troligtvist remote då.

Citat:
Fast det är inte så konstigt, cpanel går bara att köra på traditionell hosting, där man fyller en server med installerad cpanel och sedan forsätter till nästa. Vi är många som kör mer eller mindre ovanliga lösningar med cachande reverse proxy, lastbalansering och chrootad PHP, och då kan man inte använda en traditionell kontrollpanel.
Understood, hur gör de allra största aktörerna som även har lastbalansering och chrootad PHP men även använder cpanel?, moddar dom om detta efter eget behov då? Tror nog att Justhost gör allt det du nämnde.....dock osäker då jag som du märker inte kan jättemkt om baksidan av hostingen
dampi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-12, 16:30 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av dampi Visa inlägg
Understood, hur gör de allra största aktörerna som även har lastbalansering och chrootad PHP men även använder cpanel?, moddar dom om detta efter eget behov då? Tror nog att Justhost gör allt det du nämnde.....
Jag tror inte cpanel går att få att fungera med reverse proxy med/eller varnish cache och lastbalansering över flera webbservrar, Justhost måste isåfall vara det enda företag jag känner till som lyckats med detta, och då måste dom ha moddat rejält. Chrootad PHP dock går att fixa.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017