Kom ihåg mig?

Kund luras

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-15, 00:07 #5
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Citat:
Ursprungligen postat av chilis Visa inlägg
Förtydligande: Kan man komma 3 månader efter och hävda att man inte fått en leverans? Ångerrätten har ju gått ut sedan länge, vet att den inte har med saken att göra men hur ska jag kunna hjälpa kunden om den inte hör av sig?
Ja, det kan hon. Tänk dig in i kundens situation (ponera att denne var ärlig). Ångerrätt kan du bara utnyttja om du mottagit en vara, vilket denna kund inte har (enligt henne själv).

Detta står angivet i:
Distans- och hemförsäljningslag (2005:59)
2 kap, § 10
Citat:
10 § Vid distansavtal om överlåtelse eller upplåtelse av en vara börjar ångerfristen löpa den dag då konsumenten tar emot varan eller en väsentlig del av den. Vid distansavtal om en tjänst börjar ångerfristen löpa den dag då avtalet ingås.
Källa: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20050059.htm#K2P10S1
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017