FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
För mig är det svårt att förstå varför man skulle sitta tyst och knyta näven i fickan. Men jag verkar vara i minoritet. Någon som har förslag på hur man ska få kunderna att höra av sig i det fallet att leverans uteblir? Varorna skickas ju inte med gps-sändare, så det är normalt omöjligt för avsändaren att veta om en leverans har kommit fram eller inte, om mottagaren tiger. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
När jag skickade varor med posten så skickar jag alltid fakturan separat och då 1-2 dagar efter varorna. Chansen att både varorna och fakturan ska försvinna är minimalt. Vidare så skickar jag en påminnelse efter max 10 dagar. Ett knep man kan göra när man skickar med posten är att alltid skicka med ett erbjudande som man måste bekräfta med en kod inom en viss tid tex 10 dagar. Tex att om kunden loggar in inom 10 dagar efter att ha mottagit posten och lämnar den lilla koden så får kunden nästa leverans fraktfritt. Nu har ni en bekräftelse på att posten har kommit samt att kunden är är ivrig att beställa mer saker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
|
Citat:
Men jag måste inte fatta. Det här var nyttig läsning för mig i alla fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att förstå andra människor är utan tvekan den bästa vägen till framgång på alla plan.
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Citat:
I fallet som togs upp här skickades alltså varan och fakturan samtidigt, så kunden har inte hört ett pip från leverantören. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ansvaret ligger ju hela tiden hos leverantören av varan. Kommer det ingen vara så är det ju leverantören som inte har klarat att fullfölja sitt åtagande oavsett om felet är leverantörens eller någon tredje parts.
Det finns helt enkelt för många e-handlare, både oseriösa och seriösa, så att det är lätt att beställa av någon annan om man tror att man råkat ut för en av de oseriösa. Har man inte betalat något så tror jag inte så många orkar ta striden med e-handlaren även om denne kanske kan fixa det åt en. Det är helt enkelt enklare att bara beställa ifrån någon annan än att krångla med ovilliga e-handlare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag brukar oftast handla med kort och eftersom jag då har betalat i förskott är jag väldigt mån om att få varorna. Om jag inte får ett kollinr automatiskt kontaktar jag alltid butiken och frågar efter ett, men det går ju inte när det gäller brev.
Om det var faktura det gällde så hade jag nog ändå kontaktat butiken innan jag beställde någon annan stans, för att inte riskera att få dubbletter när paketet äntligen dök upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
"Driver e-handel och skickade en påminnelse på obetald faktura till kund. Paketet skickades i början av januari. Skickade påminnelse idag och kund hör av sig och säger att denne inte fått leveransen. Det har skickats med brev så jag kan inte spåra." Så då antar jag att det inte är skickat något annat!? Vem är "TS" som du hänvisar till i din kommentar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |