Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kund luras

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-16, 09:54 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Blir dock lite underhållning när dom visar upp några av alla korkade i exempelvis program som lyxfällan.

Men vet hur det är, många idioter varje månad som skriver alla konstiga möjligheter som OCR/meddelande. Även folk som både lyckas skriva felaktigt OCR och samtidigt betala fel summa.

Säkert 50% av befolkningen som borde omyndighetsförklaras.
Är det inte mer korkat att idiotförklara sina kunder i så fall? Du tar verkligen varje chans du får att klanka ner på människor som är "sämre än dig".
Oläst 2011-03-16, 17:37 #22
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustavs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Conth Visa inlägg
Nu har du lämnat ursprunget i tråden och skriver om ett annat fiktivt ("normalt") fall - eller?

Om man bara skickar varan med posten med fakturan i leveransen och inte skickar något mer så tycker jag kundens beteende är helt förståeligt.
Jag utgår ifrån att TS gör som alla andra, med orderbekräftelser och allt som hör därtill. Om inget annat sägs, så måste man väl ändå utgå ifrån det normala?

Citat:
Väldigt märkligt synsätt (om du pratar OnTopic), ska kunden göra bot och bättring!?
Jupp. Jag anser att man bör meddela eventuella problem med leverans inom skälig tid. Särskilt om leveransen uteblivit, eftersom leverantören då har möjlighet att ringa till utlämningsstället. I nio fall av tio så är det bara avin som inte har kommit fram och då kan felet enkelt åtgärdas. Men om kunden väntar i tre månader med att höra av sig så ser situationen helt annorlunda ut.

För mig är det svårt att förstå varför man skulle sitta tyst och knyta näven i fickan. Men jag verkar vara i minoritet. Någon som har förslag på hur man ska få kunderna att höra av sig i det fallet att leverans uteblir? Varorna skickas ju inte med gps-sändare, så det är normalt omöjligt för avsändaren att veta om en leverans har kommit fram eller inte, om mottagaren tiger.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 17:57 #23
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
För mig är det svårt att förstå varför man skulle sitta tyst och knyta näven i fickan. Men jag verkar vara i minoritet. Någon som har förslag på hur man ska få kunderna att höra av sig i det fallet att leverans uteblir? Varorna skickas ju inte med gps-sändare, så det är normalt omöjligt för avsändaren att veta om en leverans har kommit fram eller inte, om mottagaren tiger.
Om jag beställer och grejerna inte kommer så ringer jag inte om det inte är så att jag verkligen behöver dessa. Har dessa inte kommit inom en viss tid utgår jag från att leverantören inte är intresserad av att ha mig som kund.

När jag skickade varor med posten så skickar jag alltid fakturan separat och då 1-2 dagar efter varorna. Chansen att både varorna och fakturan ska försvinna är minimalt. Vidare så skickar jag en påminnelse efter max 10 dagar.

Ett knep man kan göra när man skickar med posten är att alltid skicka med ett erbjudande som man måste bekräfta med en kod inom en viss tid tex 10 dagar. Tex att om kunden loggar in inom 10 dagar efter att ha mottagit posten och lämnar den lilla koden så får kunden nästa leverans fraktfritt. Nu har ni en bekräftelse på att posten har kommit samt att kunden är är ivrig att beställa mer saker.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 18:48 #24
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson Visa inlägg
Om jag beställer och grejerna inte kommer så ringer jag inte om det inte är så att jag verkligen behöver dessa. Har dessa inte kommit inom en viss tid utgår jag från att leverantören inte är intresserad av att ha mig som kund.
Jag blir paff av svaren i den här tråden. Jag kan helt enkelt inte fatta varför man inte drar iväg ett mail om man inte får sina beställda varor inom angiven leveranstid.

Men jag måste inte fatta. Det här var nyttig läsning för mig i alla fall.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 19:35 #25
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Jag blir paff av svaren i den här tråden. Jag kan helt enkelt inte fatta varför man inte drar iväg ett mail om man inte får sina beställda varor inom angiven leveranstid.

Att förstå andra människor är utan tvekan den bästa vägen till framgång på alla plan.
Oläst 2011-03-16, 19:40 #26
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Citat:

Det brors såklart på vad det är man beställer. Men det är inte helt ovanligt, framförallt när jag beställer grejor från utlandet, att man får vänta ibland 1-2 månader innan grejorna kommer. Framförallt från Asien och USA.

I fallet som togs upp här skickades alltså varan och fakturan samtidigt, så kunden har inte hört ett pip från leverantören.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 20:02 #27
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Ansvaret ligger ju hela tiden hos leverantören av varan. Kommer det ingen vara så är det ju leverantören som inte har klarat att fullfölja sitt åtagande oavsett om felet är leverantörens eller någon tredje parts.

Det finns helt enkelt för många e-handlare, både oseriösa och seriösa, så att det är lätt att beställa av någon annan om man tror att man råkat ut för en av de oseriösa. Har man inte betalat något så tror jag inte så många orkar ta striden med e-handlaren även om denne kanske kan fixa det åt en. Det är helt enkelt enklare att bara beställa ifrån någon annan än att krångla med ovilliga e-handlare.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 22:43 #28
akelagercrantzs avatar
akelagercrantz akelagercrantz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
akelagercrantz akelagercrantz är inte uppkopplad
Medlem
akelagercrantzs avatar

Reg.datum: Jun 2009
Jag brukar oftast handla med kort och eftersom jag då har betalat i förskott är jag väldigt mån om att få varorna. Om jag inte får ett kollinr automatiskt kontaktar jag alltid butiken och frågar efter ett, men det går ju inte när det gäller brev.

Om det var faktura det gällde så hade jag nog ändå kontaktat butiken innan jag beställde någon annan stans, för att inte riskera att få dubbletter när paketet äntligen dök upp.
akelagercrantz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 23:05 #29
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Jag utgår ifrån att TS gör som alla andra, med orderbekräftelser och allt som hör därtill. Om inget annat sägs, så måste man väl ändå utgå ifrån det normala?
Men nu stod det ju i den ursprungliga frågan
"Driver e-handel och skickade en påminnelse på obetald faktura till kund. Paketet skickades i början av januari. Skickade påminnelse idag och kund hör av sig och säger att denne inte fått leveransen. Det har skickats med brev så jag kan inte spåra."

Så då antar jag att det inte är skickat något annat!?
Vem är "TS" som du hänvisar till i din kommentar?
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 23:17 #30
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Vem är "TS" som du hänvisar till i din kommentar?
Han som startade tråden...TrådSkaparen
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017